Lovitură năucitoare pentru cei care dețin carduri Mastercard și Visa. Cele două companii se gândesc foarte serios la posibilitatea de a majora comisioanele interbancare, pentru toate tranzacțiile efectuate prin intermediul cardurilor bancare pe care le operează. Aceste taxe constituie cea mai profitabilă sursă de venit pentru Visa și Mastercard. Măsurile respective ar putea fi resimțite cel mai tare la nivelul comercianților. La orice plată efectuată de client cu cardul, comercianții au obligația de a achita o anumită taxă către banca ce intermediază tranzacția. La rândul său, banca respectivă va plăti o taxă către compania care operează rețeaua de carduri.
În cele mai multe cazuri, compania care eliberează cardul de credit nu este și cea care operează întreaga rețea a cardurilor. Spre exemplu, banca Chase eliberează cardurile de credit și percepe pentru acest serviciu un anumit comision interbancar. La rândul său, Chase va achita către compania Visa, care operează cardurile respective, o raxă relativ mică. Există și companii care preferă să se ocupe atât de rețeaua cardurilor de credit, cât și de eliberarea cardurilor în sine. Un astfel de exemplu este American Express.
Ce se va întâmpla cu cardurile Mastercard și Visa
Potrivit informațiilor furnizate de The Wall Street Journal, Mastercard și Visa vor majora taxele, începând cu luna Aprilie a acestui an. Chiar dacă aceste comisioane percepute pentru fiecare transfer bancar par nesemnificative, ele adunate generează o sursă de venit considerabilă pentru cele două companii care operează cardurile Mastercard și Visa. În același timp, comisioanele respective generează costuri semnificative pentru cei care activează în industria comerțului.
În aceste condiții, o astfel de măsură ar putea deveni preocuparea Protecției Consumatorului, întrucât clienții vor plăti sume mai mari de bani pentru produsele cumpărate, tocmai din cauza acestor comisioane. Pe de altă parte, este de notat faptul că la ora actuală, tot mai multă lume preferă să achite cumpărăturile prin intermediul cardurilor de credit, fiind o modalitate de plată mult mai ușoară și rapidă.
Astfel că măsura cea mai la îndemână pentru toți comercianții va fi creșterea prețurilor, indiferent de metoda de plată pe care o preferi, cash sau cu cardul. Deseori, băncile apelează la tot felul de artificii, cum ar fi punctele de fidelitate sau premiile, tocmai pentru a atrage clienți și implicit, comisioane interbancare pentru fiecare tranzacție efectuată. Aceste comisioane sunt mult mai mari în Statele Unite ale Americii, comparativ cu Europa, din pricina numeroaselor activități frauduloase înregistrate pe întreg teritoriul SUA.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet