Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a publicat mărturia unui operator 112, în timp ce a salvat, prin telefon, viața unui copil.
O fărâmă din viața unui operator 112
Mărturia publicată de IGSU prezintă momentul în care unul din operatorii numărului de urgență 112 este pus în situația de a da indicații esențiale mamei unui copil de doar o lună.
Din stenograma apelului ne dăm seama că era vorba despre o situație critică, întrucât micuțul nu mai respira. Astfel, mama copilului a sunat disperată la 112, pentru a solitica o ambulanță.
„- 112, ce urgență aveți?
– Veniți repedeeee, nu mai respiră, are buzele vinete!!
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17
Operatorul, îngerul salvator pentru bebeluș
Din detaliile din foaia de caz, văd: „copil 1 lună”
– Doamnă, ce s-a întâmplat?! Cu ce s-a înecat copilul? Ce face acum?
– Veniți, veniți, nu mai respiră!!! Veniiiți, cu lapte s-a înecat!”, se arată în postarea publicată de IGSU.
În ciuda situației critice, în care ți se face „pielea de gaină”, operatorul ș-a păstrat calmul și a instruit-o pe mamă cu privire la manevrele pe care trebuie să le facă imediat pentru a salva viața bebelușului.
„- Doamnă, puneți mâna sub copil, îl țineți întins pe mână, pe antebraț, cu fața în jos, paralel cu solul.
– Vă rooog, veniți repede!!!
– Doamnă, un echipaj SMURD a plecat deja spre dumneavoastră, vă rog mult să vă liniștiți să îl putem ajuta pe micuț. Dacă eu vă țin la telefon nu înseamnă că ambulanța nu a plecat. Faceți ce v-am spus”, continuă postarea ce relatează evenimentul respectiv.
În continuare, operatorul o sfătuiește pe mamă să facă întocmai cum i-a fost indicat, mai ales că, în astfel de situații, fiecare secundă este extrem de importantă.
„- Perfect, bateți copilul pe spate, între omoplați, cu miscare de-a lungul corpului, până spre ceafa. Nu foarte tare!
În fundal, (iți dai seama că telefonul a fost pus pe functia „difuzor” deoarece îi auzi pe amândoi), se aude cum bărbatul face ce i-am spus.
După aproximativ 5-10 secunde aud un plânset de copil”, continuă postarea IGSU.
Senzația că ai salvat un suflet este incomparabilă
Sentimentul simțit de operator în acel moment este la fel de intens ca cel simțit de mama micuțului salvat de la moarte prin indicațiile prețioase.
„Te încearcă un nod în gât, evident, de fericire, dar te aduni și continui să îi întrebi cum se simte micuțul”, mai descrie IGSU momentul respectiv.
Odată ce partea cea mai grea a trecut, sarcina operatorului nu s-a terminat, astfel că a sosit rândul ca acesta să ofere suport și mamei, care era în continuare panicată și speriată de faptul că micuțul plângea încontinuu.
„Doamnă, este un lucru foarte bun că plânge, pentru a putea plânge îi trebuie mult aer, lucru care ne dă de înțeles că el este ok la momentul actual. Repet: un echipaj este deja în drum spre dumneavoastră”, spune operatorul, în încercarea de a o calma pe mama copilului.
La scurt timp, la domiciliul indicat a sosit și echipajul de urgență, astfel că rolul operatorului a luat sfârșit, nu înainte de a-i mulțumi mamei pentru colaboare, reușind astfel să salveze viața micuțului.
„- Doamnă, colegii mei au ajuns la dumneavoastră, mai departe se vor ocupa ei de cel mic. Vă mulțumesc că ați colaborat, vă doresc multa sănătate!
– Da, au ajuns acum, vă multumim foarte mult!
– Mulțumesc și eu, o seară buna!”
Apelul de mai sus a fost efectuat în urmă cu câteva zile, precizează dispeceratul ISU Contanța și arată cum decurge o zi „obișnuită” din viața unui operator al numărului unic de urgență 112.