Un studiu publicat recent arată un fenomen alarmant: 86% dintre copiii din România intră zilnic pe internet de pe telefoanele mobile, comparativ cu 2% în 2010.
Tot mai mulți copii din România stau pe internet de pe telefonul mobil
Conform raportului EU Kids Online, pe parcursul ultimilor 10 ani, numărul copiilor din România, cu vârste cuprinse între 9 și 16 ani, ce folosesc frecvent internetul de pe mobil a crescut alarmant.
Astfel, dacă în 2010 doar 2% dintre copii foloseau telefonul pentru a accesa internetul, acum, procentul acesta a ajuns la 86%, procent asemănător înregistrat și în cazul copiilor din Norvegia.
„Depinde ce faci acolo. De aici începe discuţia. Dacă este un timp folositor, atunci poţi sta 24 de ore din 24. La copiii mici, sub opt ani, la cei care nu ştiu să citească, dar folosesc internetul sfatul pentru părinţi e să intre în lumea lor, „fii alături de el în lumea online”, a declarat Anca Velicu, reprezentant EU Kids Online, pentru Libertatea.
Raportul respectiv mai arată că o treime din copiii din România au fost expuși la diverse forme de hărțuire online în ultimul an, cei mai mulți dintre aceștia având vârste cuprinse între 17 și 17 ani (aproximativ 50%).
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
Copiii din România, supuși la mesaje de ură
În plus, 12% dintre toți copiii au primit mesaje de ură în mediul online, fie că era vorba despre ei ori despre grupurile din care fac parte.
Au crescut și experiențele online negative raportate de copii, mai arată studiul, de la 21% în 2010 la 33% în 2018. Cea mai mare creștere a fost înregistrată în jurul copiilor de 9-10 ani, ceea ce sugerează o expunere la riscurile online de la vârste tot mai mici.
În ceea ce privește cyberbullying-ul (hărțuirea prin mediul online), datele arată că, în ciuda faptului că băieții au raportat mai multe cazuri de genul acesta decât fetele, acestea par să fie de două ori mai afectate decât băieții (53%, față de 24%).
Dintre cei care au observat fenomene de cyberbullying, aproape jumătate au încercat să ajute victimele, 45% nu au făcut nimic, în timp ce 7% au încurajat agresorul.
Mai mult, studiul celor de la EU Kids Online arată că distribuirea datelor personale ale minorilor pe internet, fără acordul lor, este un fenomen frecvent în România (28% din informații sunt distribuite de părinți și 17 % de către profesori) și, ca o consecință, aproape o treime dintre ei au primit comentarii negative (băieții mai multe ca fetele).
În plus, 41% dintre copiii români folosesc internetul pentru a cumpăra lucruri online sau să verifice prețuri, comparativ cu Germania, unde doar 8% dintre copii fac asta.
„M-a surprins această dată. Nu am sesizat când am făcut raportul românesc. Poate să fie din cauza lipsei de infrastructură, magazinele mari nu acoperă toate satele, comunităţile, iar copiii cumpără de multe ori online, ori compară preţurile online”, a mai spus Anca Velicu.