În timp ce românii care vin cu mașinile personale sunt opriți la granițe și verificați, șoferii ce transportă marfă pe ruta România-Italia sunt lăsați să circule nestingheriți.
Șoferii români de TIR și autocare nu sunt întrebați de traseu
Mii de șoferi români ce transportă în fiecare zi marfă sau persoane pe ruta România-Italia spun că se tem de coronavirus, însă, aparent, grija nu le este împărtășită și de autoritățile române. Astfel, tot mai mulți conducători de mașini de transport spun că autoritățile nu îi întreabă ce traseu au.
„Autorităţile văd că nu ne întreabă nimeni de unde venim, ce facem…Soţia mă întreabă acasă cum e, că mai facem şi Italia, am mai fost şi în Italia de când e cu asta, dar nu ne întreabă nimeni nimic”, spune unul dintre șoferi, potrivit Mediafax.
Un alt conducător auto spune că a fost uimit de lipsa unor măsuri minime de protecție din partea vameșilor ce îi controlează pe șoferii de TIR sau de autocare.
„Chiar m-am mirat, că mi-au luat buletinul cu mâna goală şi mi l-au dat tot la fel, cu mâna goală poliţistul de aici. Acuma mă gândeam să-mi dau cu spirt aşa pe mâini, măcar”, a spus un alt şofer profesionist.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17
Șoferii cer să fie monitorizați
„Normal că ne este teamă, pentru că ce se aude, ce se zvoneşte nu este o răceală chiar uşoară. Avem contact cu tot felul de persoane care nu poţi să ştii, sunt bolnavi, nu sunt bolnavi”, a mai spus un alt conducător auto.
Potrivit Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, în țara noastră sunt peste 300 de mii de șoferi profesioniși. Organizația cere acum Guvernului ca acești oameni să nu fie ignorați.
Cu toate acestea, reprezentanții șoferilor se tem de extrema cealaltă, respectiv intrarea conducătorilor auto în carantină, fapt ce ar însemna pierderi mari pentru companiile din domeniul transporturilor.
Cu toate acestea, reprezentanții șoferilor sunt de acord cu monitorizarea conducătorilor auto. Până atunci, șoferii sunt liberi să facă ce vor.
„În Italia. (şi nu vă e frică?) De coronavirus? Păi ne bagă şi pe noi în carantină acolo, mâncăm, bem. Evreunul pe care l-au anunţat autorităţile că se duce (în zone cu) Covid? În Germania, de exemplu, ce, în Germania nu este? (Ba da) Şi când s-a anunţat că este?
Între România şi Italia se fac aproximativ 120.000 de curse pe an pe cale rutieră. Transportul rutier international a contribuit anul trecut cu 4,6 miliarde de euro la economia României”, a mai spus un alt şofer.