Scandal la Wizz Air! Nu a fost lăsat să urce în avion, deși avea bilet

Bogdan Solomon   
în Stiri de ultima ora
20/01/2020, 15:32
Scandal la Wizz Air! Nu a fost lăsat să urce în avion, deși avea bilet
Probleme pentru pasagerul unei curse Wizz Air. Nu a fost lăsat în avion, deși avea bilet. Sursa foto: hepta.ro

Pasagerul unei curse aeriene low-cost a companiei maghiare Wizz Air a avut parte de o experiență neplăcută pe Aeroportul Otopeni, după ce nu a fost lăsat să urce în avion, chiar dacă avea bilet. Motivul invocat de cei de la punctul de check-in este unul de-a dreptul halucinant: se pare că locul bărbatului fusese dat altcuiva, iar aeronava era plină.

Pasagerul unei curse Wizz Air, revoltat că a fost lăsat pe dinafară, chiar dacă avea bilet

Pasagerul respectiv, Andrei Dăscălescu, pe numele său, a povestit întreaga pățanie într-un mesaj publicat pe rețelele de socializare. Acesta susține că a ajuns la aeroport cu aproximativ 80 de minute înainte de decolare, însă nu i-a fost permisă îmbarcarea.

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată? Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române! Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

După ce a urmat procedura obișnuită și a stat la coadă pentru îmbarcare, bărbatul a mers la punctul de check-in, unde a aflat cu stupoare că aeronava nu mai avea niciun loc disponibil. „Nu mai aveți. S-a dat altcuiva. Poarta e închisă. Nu am ce să vă fac”, a fost răspunsul primit de tânărul care își cumpărase bilet pentru această cursă.

Singura variantă este o cursă care pleacă peste trei zile

Furios la culme din cauza experienței de care avusese parte, Andrei s-a adresat reprezentanților Wizz Air, însă aceștia au ridicat la rândul lor din umeri. I s-a transmis că singura alternativă pe termen scurt este o rezervare pentru altă cursă, care urmează să plece peste trei zile. De parcă necazul n-ar fi fost suficient, bărbatul trebuie să scoată din buzunar și o taxă de 80 de euro.

Cum să pierzi un zbor stând la coadă la îmbarcare, în 11 pași simpli:

• Pasul 1: zbori cu Wizz Air; nu știu dacă se întâmplă și la alte companii, pentru că pur și simplu nu mi-aș fi imaginat că e posibil… până azi dimineață;
• Pasul 2: vii la aeroport cu timp arhi-suficient înainte, știind că Otopeni-ul e cam depășit de situație;
• Pasul 3: treci, zâmbind arogant, pe lângă marea de oameni care așteaptă la check-in/luggage drop-off; tu știi că sunt 9 plecări Wizz Air între 6 și 6.50 dimineața, și îmbulzeala animalică a 9 x 180 de pasageri la 2 ghișee nu e de tine;
• Pasul 4: ajungi la poarta de îmbarcare cu 80 de minute înainte de zbor, te așezi și te relaxezi: ești ca și ajuns la destinație;
• Pasul 5: peste o vreme începe îmbarcarea; toată lumea (care nu era deja la coadă) sare ca arsă, coada devine kilometrică, tu stai mai departe pe scaun pentru că, deh, nu ajungi mai repede la destinație dacă stai mai mult la coadă;
• Pasul 6: când mai sunt vreo 8-10 oameni la coadă te ridici, relaxat, și te așezi, cuminte, la coadă;
• Pasul 7: după 2 minute, observi că nu mai trece nimeni de duamna de la boarding, așa că îți faci loc și o întrebi ce se întâmplă; “-Aveți loc? -Da. -Poarta s-a închis. -Cum adică s-a închis?! -S-a închis. Avionul este plin. -Pai am stat la coadă, mai sunt toți oamenii ăștia, cum adică s-a închis?! -Dânșii nu are loc. Avionul e overbooked. -Dar eu am loc! -Nu mai aveți. S-a dat altcuiva. Poarta e închisă. Nu am ce să vă fac.”
• Pasul 8: ‘nezeii și mame și morți, scandal;
• Pasul 9: ieși din zona de securitate, cu coada-ntre picioare, dinții încleștați și fără pic de zâmbet arogant; povestești ce s-a întâmplat fiecărui polițist pe care-l rogi să te lase să treci de filtrul lui, în sens invers; Singura consolare primită e un “Doamne-ferește!” primit de la unul mai puțin acru și sictirit dintre ei;
• Pasul 10: ajungi la ghișeul de ticketing; domnișoara îți oferă un zbor peste 3 zile, contra unei taxe de 80 de euro. “-Glumiți?! -Asta e tot ce pot să vă ofer. -Aveți un pliant cu drepturile pasagerilor? -Nu aveți drepturi în această situație, nu v-ați prezentat la boarding. -Glumiți?! Dați-mi un formular de plângere. -Faceți plângere pe site. -Și acum ce fac? -Vă pot oferi un loc peste 3 zile, cu o taxă de 80 de euro. -Peste 3 zile mă întorc!”;
între timp, la ghișeu ajung și norocoșii care nu aveau locuri: ei primesc bani, cazare, masă și bilet la alte zboruri – tu nu primești nimic, pentru că aveai loc, dar nu te-ai îmbarcat; cât se mai ceartă lumea, continuă să apară pasageri rămași pe-afară la alte zboruri Wizz Air; unii erau overbooked, alții sunt fix în situația ta; încă o vagă consolare: măcar nu ești singurul prost(it) – ba chiar se adună vreo 20 de oameni cărora domnișoara le oferă senină zboruri peste 3/6/7 zile, contra unei taxe de 80 de euro;
• Pasul 11: pleci de la aeroport; nu ai drepturi; nu ai fost la îmbarcare; de fapt, probabil nici nu te-ai trezit, încă, e abia 6 dimineața; sau poate nici nu exiști, pentru că așa ceva nu se poate; sau poate Wizz Air nu există; sau poate nu ar trebui să existe.
P.S.: la poartă nu s-a făcut niciun anunț audibil că poarta se închide, că oamenii de la coadă nu au locuri, etc.; probabil pentru că e mai rentabil să lași pe-afară pasageri care “nu au drepturi” decât pe cei overbooked, cărora trebuie să le oferi compensații”, a scris pasagerul cu pricina pe contul său de Facebook.

Care sunt drepturile pasagerilor

Potrivit unui regulament european, companiile aeriene pot vinde bilete peste capacitatea aeronavei, însă numai în situația în care un pasager nu se mai prezintă la îmbarcare. Totodată, sunt prevăzute o serie de obligații pentru companii, în cazul în care la un zbor suprarezervat apar toți pasagerii. Acestea trebuie să găsească locuri disponibile sau să plătească despăgubiri de până la 600 de euro.

Dacă pentru un zbor suprarezervat apar toți pasagerii, compania aeriană este obligată să găsească locuri disponibile pasagerilor suplimentari la bordul altei aeronave sau să plătească despăgubiri.

Acestea pot varia de la 125 la 600 de euro, iar dacă e cazul, cazare pentru situațiile în care pasagerilor respectivi le sunt găsite locuri pentru un zbor a doua zi. Dacă un pasager este refuzat la îmbarcare din vina operatorului, acesta din urmă trebuie să suporte cheltuielile asociate cu anularea sau întârzierea cursei”, se arată în Regulamentul CE nr.261/2004.

 

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×