Alexa Serdan
26/03/2020, 09:41
Primul test de coronavirus, creat de un cercetător din Berlin: ”Munca noastră e de calitate”. Sursa foto: Twitter.com

Un cercetător german a produs primul kit pentru coronavirus înainte ca acest virus să ajungă să se răspândească în întreaga lume. Trusa sa de testare a fost gata în numai 24 de ore și a ajuns în mai multe țări de pe glob.

Teste pentru coronavirus disponibile din luna ianuarie

Primele relatări despre virusul din China au apărut la începutul lunii ianuarie, perioadă în care mai mulți oameni de știință au început să lucreze la un kit de testare pentru coronavirus. Olfert Landt este un cercetător din Berlin cu o experiență de 30 de ani în domeniu care a dezvoltat primul test pentru COVID-19 în numai 24 de ore.

Omul de știință din Germania a dezvoltat o trusă de diagnostic pentru noul tip de coronavirus înainte ca secvenţa genetică să fie publicată de cercetătorii chinezi. Landt și compania sa TIB Molbiol au creat primul test de coronavirus raportându-se la SARS, dar şi la alte coronavirusuri cunoscute.

Olfert Landl a dezvoltat un test pentru coronavirus în doar 24 de ore

Cercetătorul din Berlin și echipa sa au început să facă primele teste la un spital universitar, loc unde până la finalul lunii februarie au fost produse patru milioane de teste. Landl a creat inițial trei truse de testare, în funcție de genomul virusului, iar una dintre ele a fost cea potrivită.

În momentul de față compania produce 1,5 milioane de teste pe săptămână. În cadrul fabricii lucrează inclusiv soția și copiii cercetătorului german care ajută la etichetarea şi împachetarea truselor.

„Nu fac asta pentru bani. Câştig bani, e drept, munca noastră e de calitate. Dar până la urmă nu banii sunt esenţiali pentru noi”, a spus omul de știință, relatează adevarul.ro.

OMS și Centrele de control al bolilor știau de existența testului încă din ianuarie

Landt a mărturisit că pe 11 ianuarie 2020 a trimis testul său Centrelor de control din Taiwan, precum și companiei specializate în teste diagnostice Roche din Hong Kong. Șase zile mai târziu omul de știință a conceput și instrucțiunile pe care Organizația Mondială a Sănătății le-a publicat online.

Prin urmare, acesta a fost primul test de coronavirus împărtăşit de OMS. Trusa de testare cuprinde 100 de teste şi a fost vândută până la ora actuală clienţilor din Arabia Saudită, Africa de Sus, Australia și Europa. Prețul unei asemenea truse se ridică la valoarea de 160 de euro.

Dacă testul pentru COVID-19 a fost creat înainte ca situația să degenereze la nivel mondial rămâne întrebarea de ce țările au probleme în a testa populația pentru noul tip de coronavirus?

Germania nu este singura țară care a dezvoltat kituri pentru coronavirus, ci și China și Noua Zeelandă și-au creat propriile teste pentru acest virus din China. Din păcate, unele dintre aceste teste nu sunt disponibile pe piață pentru că au unele defecte și nu funcționează.