Primarul Iaşiului, Mihai Chirica vrea un proiect pentru interzicerea înmatriculării maşinilor sub Euro 4 în România. Acesta nu a ezitat și a declarat că a elaborat deja proiectul legislativ care prevede ca acest lucru.
Primarul Mihai Chirica, proiect pentru interzicerea înmatriculării maşinilor sub Euro 4 în România
Primarul Iaşiului a ținut să specifice că toate celelalte vehicule sub Euro 4 care au fost deja înmatriculate până la apariţia acestei legi “rămân şi fac parte din parcul naţional al României”.
″Prin articolul 1 cerem interzicerea înmatriculării în România a oricărui tip de vehicul sub norma de poluare Euro 4. La articolul 2 menţionăm că interdicţia nu este aplicabilă utilajelor cu autopropulsie şi vehiculelor utilizate de către instituţiile de intervenţie şi apărare, aşa cum sunt prevăzute de lege.
Spre exemplu, nu o să măsurăm normă de poluare la tancuri sau la mai ştiu eu ce. Acelea sunt autovehicule speciale şi se supun altor legi.
Chirica, pas mașinilor sub EURO 4
Motivaţia principală este legată de faptul că toate statele europene, aşa cum e şi pe site-ul Comisiei Europene, şi-au făcut un plan de măsuri privind creşterea calităţii aerului.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
A doua motivaţie este faptul că din cele cinci principii generale pe care Comisia Europeană şi le-a propus pentru perioada de finanţare 2021-2027, pe locul doi se află o Europă mai verde, fără emisii de carbon, aplicarea acordului de la Paris şi investiţii în tranziţia energetică, energia de resurse regenerabile şi combaterea schimbărilor climatice.
Nu ştiu dacă priorităţile sunt în ordinea enumerată de CE dar cred că stau pe acelaşi punct”, a spus Mihai Chirica. Primarul Iașiuluia mai afirmat că iniţiativa este copiată de la alte state europene unde circulaţia vehiculelor poluante a fost interzisă sau s-au majorat taxele.
″În diverse state europene, pentru combaterea poluării aerului, în Belgia, regiunea Valonia, a fost introdusă o taxă anuală de până la 2.500 de euro pentru orice vehicul care emite mai mult de 255 de grame de CO2 pe kilometru.
Gândiţi-vă care a fost motivul pentru care au ajuns atâtea hârburi în România. Păi de ce să plătească unul pentru o maşină Euro 3 taxă statului belgian 2.500 de euro pe an numai ca să o aibă, când o poate vinde unui român, bulgar, cu 2.500 de euro.
Practic el economiseşte 3.000 de euro, scapă statul de un deşeu şi rezolvă o problemă de mediu”, a declarat primarul Mihai Chirica