Posesorii de mașini vechi au primit o lovitură dură de la oficialii europeni. Statele membre ale UE au decis luni, în urma unui compromis, cu privire la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Comisarul european pentru Energie, Miguel Arias Cañete a informat, prin intermediul unei rețele de socializare că: ”Am ajuns la un compromis privind reducerea emisiilor autoturismelor (cu 37,5%), şi vehiculelor utilitare (cu 31%) până în 2030.”
Lovitură dură pentru proprietarii de mașini vechi!
De asemenea, Cañete a precizat că Europa arată din nou, prin aceste obiective, cum se pot transforma în fapte multe lucruri la care doar se visa. ”Cu aceste obiective ambiţioase, Europa arată din nou cum se pot transforma în fapte #ParisAgremeent (pactul global privind schimbările climatice) şi #COP24 (summitul privind schimbările climatice de la Katowice din 2018)”, a adăugat oficialul european.
De altfel, acordul, la nivelul UE reprezintă un compromis la care s-a ajuns după multe luni de negocieri, cu Germania. Prin acest aranjament, se dorește reducerea cu 30% a emisiilor, în timp ce Parlamentul European a propus deja o țintă de 40%.
UE a decis să reducă emisiile cu 30%
Totodată, anunțul privind acest compromis a fost făcut luni de Austria, cea care deține Președenția prin rotație a Consiliului UE, la două zile după ce se va încheia summitul COP24 de la Katowice.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
Pe de altă parte, industria auto germană a criticat obiectivul gândit privind reducerea emisiilor. Ba mai mult, a avertizat că ar putea afecta grav piața auto europeană, putând duce chiar și la închiderea unor fabrici de mașini de pe întreg cintinentul. ”Reglementarea solicită prea mult şi oferă prea puţin”, se arată într-un comunicat al Asociației Germane a Industriei de Auromobile(VDA).