Gabriela Firea, primarul general Capitalei, a anunțat joi la începutul ședinței Consiliului General al Municipiului București faptul că va aduce mai multe modificări taxei de poluare din cadrul „proiectului Oxigen”, cel care propune mai multe restricții în ceea privește mașinile poluante, în special în centrul capitalei și așa-numita ZACA – Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului.
Gabriela Firea a modificat taxa de poluare din cadrul proiectului Oxigen
Firea a anunțat un amendament adus proiectului oxygen prin care pentru mașinile cu normă de poluare Euro 4 vigneta Oxigen va fi introdusă cu începere de la 1 ianuarie 2021. În ședința CGMB de joi, va fi dezbătut proiectul privind introducerea vignetei „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti.
Potrivit formei care urmează să fie supusă dezbaterii, toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti începând cu 1 ianuarie 2020. Pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti va fi permis fără restricţii pe toate arterele.
Care este zona interzisă pentru mașinile poluante și care va fi tariful pentru taxa de poluare
Maşinile Euro 3 şi Euro 4 vor putea circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vignetei. Pentru automobilele non-euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul va fi interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului – ZACA, care cuprinde următorul perimetru Piața Victoriei – Iancu de Hunedoara – Ștefan cel Mare – Polonă – Mihai Eminescu – Traian – Nerva Traian – Gheorghe Șincai – Lânăriei – Șerban Vodă – Mărășești – Mitropolit Nifon – Libertății – Calea 13 Septembrie – Izvor – BP Hașdeu – Vasile Pârvan – Berzei – Buzești – Piața Victoriei.
În ceea ce privește tariful pentru vigneta oxigen, acesta variază de la o sumă de 5 lei pe zi, sau un abonament lunar de 80 de lei, un abonament pe șase luni de 350 de lei, sau unul anual de 500 de lei la mașinile Euro 4, până la o taxă zilnică de 15 lei pe zi, 300 lei pe lună, 1.100 lei pe 6 luni sau 1.900 lei pe an pentru o mașină non-Euro, după cum arată un document al PMB. Conform datelor oficiale, în Bucureşti şi Ilfov sunt înmatriculate 1.618.000 de maşini. 261.000 autoturisme sunt Non Euro, 7.000 figurează ca Euro 1, iar 113.000 au norma Euro 2. În plus, 213.000 de maşini au norma Euro 3, iar 440.000 sunt Euro 4.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet