Veste cruntă pentru bucureștenii care au mașini euro 4! Ce taxă ar putea fi obligați să plătească

Eduard Nicolae Popa   
în Stiri mondene
19/10/2019, 14:53
Veste cruntă pentru bucureștenii care au mașini euro 4! Ce taxă ar putea fi obligați să plătească
Taxa de poluare din București îi va lovi și pe șoferii euro 4 *foto: digi24.ro

Primăria Municipiului București, condusă de Gabriela Firea, a adus noi modificări „proiectului oxgen”, prin care vrea să reducă numărul mașinilor poluante din Capitală. Astfel, potrivit noilor reglementări din proiectul de lege, toate mașinile sub euro 5 vor trebui să plătească pentru a putea circula în Capitală. Mai mult, mașinile non euro dar și cele până la euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului, se arată în proiect.

Noi modificări aduse taxei de poluare de către Primăria Municipiului București

Principalele modificări aduse taxei de poluare de către Primăria Municipiului București se leagă de faptul că și mașinile Euro 4 vor fi nevoite să plătească o sumă de 5 lei pe zi, sau un abonament lunar de 80 de lei, un abonament pe șase luni de 350 de lei, sau unul anual de 500 de lei. Cei care conduceau Euro 4 scăpau de taxa de poluare în prima variantă a documentului.

Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 – 5 lei pe zi. Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urmă să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020. De asemenea, mașinile non euro, euro 1 și euro 2 nu vor avea acces deloc în centrul Capitalei, mai arată site-ul PMB.

Taxa de poluare din București îi va lovi și pe șoferii euro 4
Taxa de poluare din București îi va lovi și pe șoferii euro 4 *foto: captură pmb.ro

Ce amenzi riscă cei care nu plătesc taxa de poluare prevăzută în „proiectul oxigen”

Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urmă să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020. Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aceștia vor fi sancționați atât de polițiști, cât și polițiști locali sau de „împuterniciți ai primarului general”. Interesant este că sunt exceptate de la plata vinietei mașinile instituțiilor publice.

În formă inițială a proiectului, doar mașinile care nu erau înmatriculate în București și Ilfov plăteau o taxa, iar cele sub Euro 3 nu aveau deloc acces în centrul orașului. Proiectul va fi dezbătut în ședința Consiliului General al Capitalei în 24 octombrie.

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×