Declarația Ryanair. Ce substanță a ajuns, din greșeală, în sistemul de climatizare al avionului care s-a umplut de fum

Narcis Rosioru   
în Stiri de ultima ora
21/01/2020, 20:02
Declarația Ryanair. Ce substanță a ajuns, din greșeală, în sistemul de climatizare al avionului care s-a umplut de fum
Declarația Ryanair. Ce substanță a ajuns, din greșeală, în sistemul de climatizare al avionului care s-a umplut de fum. Sursa foto: Hepta

Pasagerii unei curse Ryanair au trăit momente de coșmar, după ce o aeronavă București-Londra, care deja avea întârziere⁣, s-a umplut brusc de fum.

Cei 169 de călători Ryanair s-au speriat , iar comandantul a întors avionul pe Otopeni.

În cursul zilei de 21 ianuarie, la 10:56, un Boeing 737 a decolat din București cu destinaţia Londra. La bordul aeronavei se aflau169 de pasageri şi 4 membri ai echipajului. După scurt timp, cabina avionului s-a umplut de un fum gros, iar oamenii au început să se panicheze.

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată? Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române! Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

„A fost o experienţă traumatizantă, imediat după ce am decolat totul a fost plin cu un fum de nu vedeai nici la două scaune”, a declarat Cosmin Mălureanu, pasager, pentru PROTV.

Pasagerii spun că personalul de la bord ar fi controlat prost momentul tensionat, lucru ce a dus la o și mai mare disperare a oamenilor aflați în aeronava respectivă

„Foarte prost, nu au comunicat nimic. Erau femei erau copii, nu se vedea nimic era un vacarm, panică totală, nu au văzut măştile alea care ar fi trebuit să cadă în caz de aşa ceva, nimic, nimic, eram panicat şi eu vă daţi seama”, a mai declarat pasagerul amintit mai sus.

Cursă de coșmar pentru 169 de pasageri

În cele din urmă oamenii au fost nevoiți să apeleze la propriile haine pentru a împiedica inhalarea fumului, iar ulterior degajarea respectivă a fost evacuată prin gurile de aerisire ale avionului.

Coșmarul nu s-a terminat în acel moment, pilotul anunțând că trebuie să revină pe Aeroportul Otopeni, nu înainte de a survola în jur de o oră la altitudine joasă pentru a consuma din combustibil și pentru a ateriza în condiții de siguranță.

„Fumul a fost eliberat până la aterizare. Pilotul a venit şi ne-a spus că s-a întâmplat totul pentru că la degivrare la sol, când au dat cu soluţie au dat şi pe un sistem secundar, unde nu ar fi trebuit şi acela a luat foc”, a mai spus Cosmin Mălureanu pentru PROTV.

Pasagerii au fost îmbarcați într-un alt avion, ce a decolat spre Londra în jurul orei 15:00. Cu toate acestea, 29 dintre pasagerii primului zbor au renunțat la călătorie, fiind probabil mult prea traumatizați pentru a continua călătoria.

Ulterior, a apărut și o reacție oficială din partea Ryanair, reprezentanții companiei declarând că fumul a fost cauzat de fluidul folosit pentru degivrare (proces de înlăturare a straturilor de chiciură sau gheață ).

„Membrii echipajului au raportat un fum neidentificat în cabină (despre care noi credem că a fost cauzat de ingerarea fluidului de degivrare în sistemul de climatizare).

Acest zbor din București către Londra Stansted (21 ianuarie) a fost întârziat din cauza unei probleme tehnice minore la aeronavă. Pentru a minimiza întârzierea, clienții s-au îmbarcat într-o aeronavă înlocuitoare căreia i s-a efectuat un tratament de degivrare înainte de a decola către Londra.

La scurt timp după decolare, ca măsură de precauție, aeronava a revenit pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, după ce membrii echipajului au raportat un fum neidentificat în cabină (despre care noi credem că a fost cauzat de ingerarea fluidului de degivrare în sistemul de climatizare).

Membrii echipajului au notificat controlorii de trafic aerian, iar aeronava a aterizat în condiții normale la București, și în prezent este inspectată de tehnicienii Ryanair.

Pasagerii au primit vouchere pentru gustări și băuturi răcoritoare și urmează să se îmbarce într-o aeronavă înlocuitoare care va decola către Londra Stansted mai târziu în cursul zilei de astăzi. Ryanair le prezintă scuze sincere clienților afectați de această întârziere”, este mesajul transmis de Ryanair.

Închide ×