Ce măsuri trebuie să ia angajatorii pentru a-și proteja angajații de coronavirus. Amenzi usturătoare dacă nu sunt respectate aceste cerințe

Narcis Rosioru   
în Stiri de ultima ora
08/03/2020, 20:05
Ce măsuri trebuie să ia angajatorii pentru a-și proteja angajații de coronavirus. Amenzi usturătoare dacă nu sunt respectate aceste cerințe
Ce măsuri trebuie să ia angajatorii pentru a-și proteja angajații de coronavirus. Amenzi usturătoare dacă nu sunt respectate aceste cerințe. Sursa foto: Hepta

Angajatorii au obligația de a lua mai multe măsuri necesare pentru a preveni ca angajații lor să se infecteze cu noul coronavirus, conform unei legi destinate securității și sănătății în muncă.

Angajatorii, obligați prin lege la măsuri împotriva noului coronavirus

Angajații vor trebui protejați de infectarea cu noul coronavirus prin mai multe măsuri de protecție, prevăzute în Legea 319 / 2006, ce vizează în special cerinţele de securitate şi sănătate în muncă, iar în caz că aceste dispoziții sunt încălcate, angajatorii riscă amenzi de pot ajunge până la 6.000 de lei.

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată? Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române! Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

Articolul 7 din legea respectivă prevede că, „în cadrul responsabilităţilor sale, angajatorul are obligaţia să ia măsurile necesare pentru: a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor; b) prevenirea riscurilor profesionale; c) informarea şi instruirea lucrătorilor; d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.”

Măsurile sunt prevăzute legal încă din 2006, iar implementarea lor are legătură și cu prevenția infectării angajaților cu virusul COVID-19, după cum arată un document publicat de către Ministerul Muncii.

„În acest context, dată fiind situaţia actuală, inspectorii de muncă atenţionează atât angajatorii, cât şi angajaţii/lucrătorii că au obligaţia să ia toate măsurile care se impun pentru prevenirea infectării angajaţilor/lucrătorilor cu noul coronavirus – COVID – 19”, se arată în actul respectiv.

Angajații trebuie să aibă posibilitatea de a se proteja corespunzător împotriva covid-19

Drept urmare, fiecare angajator trebuie să asigure pentru angajații săi posibilitatea de a efectua următoarele cerințe, pentru a preveni răspândirea noului coronavirus: spălarea mânilor cât mai des posibil cu apă şi săpun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru mâini pe bază de alcool; utilizarea măştilor de protecţie de către persoanele bolnave;

Totodată, patronii trebuie să se asigure că angajații au cum să evite contactul cu persoane care sunt suspecte de infecţii respiratorii acute și să dezinfecteze periodic suprafețele de contact cu soluţii pe bază de clor sau alcool.

În plus, potrivit articolului 15 din Legea 319, angajatorul este obligat să asigure „(1) Materialele igienico-sanitare se acordă în mod obligatoriu şi gratuit de către angajatori”.

Categoriile de materiale igienico-sanitare, precum şi locurile de muncă ce impun acordarea acestora se stabilesc prin contractul colectiv de muncă şi/sau contractul individual de muncă.

Pentru a preveni bolile sau îmbolnăvirile în toate aspectele legate de muncă, angajatorii sunt obligați să întocmească un plan de prevenire și protecție, care să includă măsuri tehnice, igienico-sanitare şi organizatorice.

Închide ×