Un autovehicul fără ITP nu va mai putea intra în programele de casare Rabla şi Rabla Plus. Măsura a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2019. Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu, Cornel Brezuică a clarificat situația. „Atâta timp cât acesta nu are un ITP valabil, nu poate circula. Dorim să scoatem din circulaţie toate autovehiculele care generează emisii de poluanţi” a precizat acesta.
„Am considerat că ITP-ul este o condiţie obligatorie în ceea ce priveşte casarea unei maşini şi stoparea poluării, deoarece ITP-ul dă dreptul utilizatorului sau proprietarului de autovehicul de a funcţiona, de a circula pe drumurile publice. În consecinţă, nu generează nici emisii şi tocmai acesta a fost considerentul pentru care am introdus în actul normativ care este în vigoare, dar cu aplicabilitate începând cu ianuarie 2019, tocmai pentru a nu crea o blocare a pieţei, condiţia de ITP valabil.”, a explicat preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu.
De la 1 ianuarie 2019 Rabla şi Rabla Plus nu mai acceptă la casat autovehiculele fără ITP
Programele Rabla și Rabla Plus nu vor mai primi la casat niciun autovehicul care nu are IPT valabil, începând cu luna ianuarie a anului 2019. „Programul este în felul următor: trebuie să casezi o maşină veche de peste 8 ani, înmatriculată, care să aibă şi ITP-ul valabil, deci să genereze emisii, şi să o înlocuieşti cu o maşină nouă pe care ţi-o achiziţionezi în cadrul programului, aplicând pentru bonificaţia respectivă, care poate să ajungă la aproximativ 2.000 de euro dacă emisiile de poluanţi ale autovehiculului nou achiziţionat sunt foarte reduse. Noi ne-am gândit la emisiile care sunt generate de autovehicule, pentru că dorim să scoatem de pe drumurile naţionale autovehiculele care funcţionează şi sunt foarte vechi, foarte poluante, şi să le înlocuim cu unele noi, mai puţin poluante.”, a precizat şeful AFM.
Rabla și Rabla Plus nu vor mai primi la casat autovehicule fără ITP valabil. Nu se știe numărul de tichete și bugetul pe 2019
„Pentru 2019 nu ştiu încă ce număr de tichete avem. În anul 2018, Guvernul României a alocat o sumă importantă pentru programul Rabla. Sunt 40.000 de autovehicule noi care circulă datorită programului Rabla. Am scăpat de 40.000 de rable care au mers la casare şi, totodată, emisia este mult mai mică. La anul nu cunosc (bugetul – n. r.). E devreme a vă spune care va fi bugetul şi cât de repede va începe”, a mai spus Brezuică. „Deci, acel autovehicul, dacă nu circulă, poate fi considerat un deşeu care intră pe obligaţia proprietarului să-l predea unui centru de colectare. Noi vrem să scoatem din circulaţie autovehiculele foarte vechi”, a spus Cornel Brezuică.
De la 1 ianuarie 2019 singura modificare la programele Rabla și Rabla Plus este legată de obligativitatea existenței unui ITP valabil la autovehiculul dat la casat. „Nu am schimbat alte aspecte legate de derularea programului, doar această condiţie de ITP. Programul este unul de succes şi funcţionează de peste 10 ani. Cetăţenii au învăţat mecanismul de finanţare. Sunt cetăţeni care au aplicat de mai multe ori la acest program, deci nu şi-au luat o singură maşină, şi-au luat mai multe maşini de-a lungul acestei perioade. Nu mai avem ce să mai schimbăm. În opinia mea, este un program care a fost încercat şi toate hibele au fost eliminate. Programul Rabla Plus este un program foarte important. Bonificaţia este foarte mare, 10.000 de euro pentru autovehiculul care este full electric. Îi aşteptăm pe toţi doritorii să participe la program.”, a precizat Cornel Brezuică.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17