Ministerul de Finanțe anunță că ANAF se reorganizează, astfel că 2.000 de posturi vor fi desființate, în timp ce apare o nouă Direcție de monitorizare a proceselor, se arată într-un proiect pus în dezbatere publică.
2.000 de posturi de la ANAF dispar
Proiectul inițiat de Ministerul de Finanțe prevede tăierea a 2.000 de posturi de inspectori, neocupate şi a 150 de posturi de conducere. În plus, autoritatea fiscală va avea în componență noi direcții de specialitate.
Decizia de reorganizare a instituției vine după ce acum câteva săptămâni a fost redus numărul de vicepreşedinţi ANAF, de la 4 la 3.
Chiar dacă numărul posturilor alocate se va reduce, în componența ANAF vor rămâne angajați 25.000 de oameni, în timp ce funcțiile de conducere se vor reduce cu aproximativ 5%, arată proiectul Ministerului de Finanțe.
În cadrul structurii ANAF se va reduce numărul de direcţii din cadrul aparatului propriu al aparatului central, a numărului de servicii atât de la nivel central cât şi teritorial, ceea ce va conduce la reducerea numărului de posturi cu 45% faţă de numărul actual de posturi de conducere.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Antonia îți aduce 777 rotiri gratuite la Betano! Garantat, fără depunere
Structura autorității fiscale va fi reorganizată
Apar, în schimb, direcții noi, conform proiectului aflat în dezbatere publică. Astfel, se va înființa Direcţia generală de management a riscului, aflată în subordinea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
„Analiza de risc reprezintă funcţia cheie a planificării activităţii, ANAF intenţionând să perfecţioneze utilizarea acestui mecanism pentru eliminarea redundanţei unor activităţi, a suprapunerii acţiunilor de control, a abordărilor parţiale ale unor riscuri fiscale, dar şi pentru evitarea tratamentelor neunitare şi disproporţionate ale nivelului de risc.
Neexistând o centralizare a managementului riscului, responsabilitatea analizei de risc este distribuită atât către nivelul central, cât şi către unităţile teritoriale şi între activităţile Direcţia Generală Coordonare Inspecţie Fiscală, inspecţie fiscală persoane fizice, vamă, Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, Direcţia Generală Antifraudă Fiscală etc”, se arată în nota de fundamentare.
Scopul acestei structuri va fi de a identifica şi aborda riscurile, ţinta fiind reducerea decalajului fiscal.
O altă direcție înființată în urma proiectului de reorganizare va fi şi Direcţia generală de strategie şi monitorizare a proceselor, aflată în directa subordine a preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu scopul de a estima veniturile și de a urmări realizarea veniturilor bugetului general consolidat.
Potrivit proiectului inițiat de Ministerul Finanțelor, va fi înființată Unitatea de management a informaţiei, din care vor face parte oameni cu experienţă de business, dar şi personal cu experienţă în domeniul IT, cu scopul de a accelera procesul de informatizare a agenţiei, priorităţile instituţiei în acest domeniu şi planurile aferente.
Direcţia generală de planificare, monitorizare şi sinteză își va schimba numele și va deveni Direcţia generală de monitorizare venituri şi sinteză, fără modificarea atribuțiilor, mai prevede propunerea legislativă.
Nu în ultimul rând, fiecare filială județeană ANAF va fi supusă unei analize, cu scopul repartizării numărului de posturi pentru fiecare administraţie judeţeană, în funcţie de ponderea veniturilor colectate, numărul şi dispersia în teritoriu a contribuabililor, precum și costul colectării înregistrat.