Vine vacanța cu trenul de EURO! Aceasta este vestea pe care o așteptau toții elevii din clasele 1-8 din Capitală. Concret, copiii ar putea termina școala mai devreme cu trei zile în această vară.
Vine vacanța cu trenul de EURO!
Măsura este una dintre dorinţele Comitetului de organizare a turneului final al Campionatului European de fotbal, în vederea decongestionării traficului rutier înaintea începerii EURO 2020 la Bucureşti.
Vă reamintim că primul meci găzduit de Bucureşti este programat duminică, 14 iunie. În mod normal, cursurile anului şcolar 2019-2020 se încheie vineri, 12 iunie. Comitetul de organizare şi-ar dori ca elevii din clasele 1-8 din Bucureşti să intre în vacanţă încă de miercuri, 10 iunie.
Schimbări importante în anul școlar pentru turneul final
În acest fel ar fi eliminate din trafic autoturismele părinţilor care îşi duc copiii la şcoală. Managerul de comunicare al EURO 2020, Răzvan Mitroi, a declarat că momentan nu s-a făcut o propunere oficială din partea Comitetului de organizare către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
„Încă nu s-a făcut o propunere oficială, însă s-a discutat în Comitetul interministerial să se intre în vacanţă cu 3-4 zile mai devreme. Pentru că vacanţa începe sâmbătă, 13 iunie, meciul este pe 14, iar noi dorim ca elevii din ciclul 1-8 să intre în vacanţă de miercuri”, a afirmat Mitroi.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17
Florin Şari, manager de proiect din partea Federaţiei Române de Fotbal spune și el că o scurtare a programului elevilor ar fi utilă planului de mobilitate înaintea primului meci găzduit de Bucureşti.
„Planul de mobilitate propus de Primăria Capitalei este unul dintre cele mai bune, iar la nivel de planificare satisface nevoile spectatorilor. Se vor crea două linii de transport în comun, între aeroport şi Fan Zone şi între aeroport şi Arena Naţională.
Pe aceste linii vor fi autobuze de mare capacitate şi se va circula conform programului sosirilor aeronavelor. Un aspect important e că avem un sistem dual, în sensul că o bună parte din traficul intern al oraşului va fi preluat de metrou, existând chiar şi o împărţire a spectatorilor în funcţie de zona unde se vor aşeza în tribune.
Echipa de mobilitate va folosi o combinaţie între staţiile de metrou şi liniile de transport în comun pentru a-i distribui corespunzător pe spectatori. Am pus în discuţie încă de anul trecut o uşoară scurtare a programului şcolilor din Bucureşti, şi mă refer la clasele 1-8, pentru că acelea sunt importante pentru noi.
O uşoară scurtare a programului ar fi utilă. Nu este vacanţă atunci. Este o propunere pe care am făcut-o pentru reducerea traficului. Pe liceeni de exemplu nu îi aduc părinţii cu maşina la şcoală”, a spus el.
„Cu mult mai eficient decât banda de prioritate pentru aceste linii este reducerea traficului. Există o componentă puternică de comunicare publică, în special în zilele de interes, în care vom chema bucureştenii să ne sprijine utilizând alte mijloace de transport decât cele personale pentru deplasarea la serviciu.
Având în vedere prezenţa Ucrainei la Bucureşti, putem spune că obiceiul de călătorie al ucrainenilor este acela de a închiria autocare. Aşa că ne aşteptăm să existe şi un aflux de spectatori cu autocare, aflux luat în considerare în planul de mobilitate”, a adăugat Florin Şari.
România a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatului European din 2020 pe Arena Naţională din Capitală. Bucureştiul va găzdui trei partide în cadrul Grupei C şi una în faza optimilor de finală.