Din cauza crizei coronavirus, mai multe sute de mii de angajați din România se pregătesc să intre în șomaj tehnic în următoarea perioadă. Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) dă asigurări că are capacitatea de a plăti indemnizații pentru un număr de până la un milion de persoane.
Un milion de oameni ar putea intra în şomaj tehnic. Mesajul ANOFM: Banii ajung pentru toată lumea
Președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Victor Picu, garantează că fondurile agenției vor fi suficiente pentru toți angajații trecuți în șomaj tehnic.
Organizația pe care acesta o conduce are ca scop prioritar salvarea locurilor de muncă ale acestora de la desființare. Instituția va plăti indemnizații de șomaj tehnic către angajatori începând din luna aprilie.
”Oamenii trebuie să ştie că suntem alături de ei şi că vom implementa aceste măsuri cât mai eficient posibil, lăsând la o parte birocraţia.
Banii vor ajunge pentru toată lumea, pentru că şi dacă pot fi 400.000 – 500.000 (de contracte de muncă suspendate, n.r.), noi vom plăti, estimăm şi ne pregătim pentru până la un milion de persoane.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Antonia îți aduce 777 rotiri gratuite la Betano! Garantat, fără depunere
Pentru cei care şi-au închis activităţile economice în urma deciziilor autorităţilor publice, certificatul emis de Ministerul Economiei este necesar, acest certificat este reglementat şi prin decretul prezidenţial, iar acest certificat reprezintă cea mai simplă măsură pe care poţi să o iei ca să poţi dovedi, iar ANOFM să poată plăti banii pentru aceste persoane care au fost afectate în mod direct de măsurile autorităţilor publice.
Certificatul se va elibera foarte rapid, online, şi va face dovada că te afli în categoriile respective. Altfel ar fi fost aproape imposibil, nu aveai ce document să depui la ANOFM, că nu puteai să dovedeşti prin codul CAEN sau altceva, nu exista un document şi nici nu puteai să inventezi un document în afara decretului, deci vreau să spun că acest certificat e necesar şi nu va presupune o birocraţie în plus.”, a spus Picu pentru Agerpres.
Când vor fi făcute primele plăți către angajați
Documentele angajaților pot fi depuse online începând cu 1 aprilie. ”Fiecare judeţ are o adresă de email dedicată pentru acest proiect, este numele judeţului @anofm.gov.ro, spre exemplu braşov@anofm.gov.ro, sau caras-severin@anofm.gov.ro. Aceste cereri se pot depune începând cu data de 1 aprilie, pentru că plăţile se fac în luna respectivă (aprilie, n.r.) pentru luna trecută (martie, n.r.)”, a mai delcarat Victor Picu.
Banii vor fi plătiţi angajatorului, iar angajatorul va plăti mai departe salariul angajatului”, mai spune Picu.
Dacă actele se vor depune după 1 aprilie, plățile către persoane vor începe la o distanță de 30 de zile.
”Primele plăţi vor fi făcute în cel mai scurt timp. Ordonanţa vorbeşte de maxim 30 de zile. Noi ne vom îngriji să plătim foarte repede aceşti bani. 30 de zile este un termen maxim, nu minim, este un termen reglementat prin ordonanţă. Depinde foarte foarte mult şi de câte solicitări vor fi pe acest proiect.”, a mai spus șeful ANOFM.