Suprafața Lunii este mai activă decât credem. Oamenii de știință sunt șocați

Stefania Băcanu
în Stiri mondene
05/05/2020, 22:21
Suprafața Lunii este mai activă decât credem. Oamenii de știință sunt șocați
Suprafața Lunii este mai activă decât credem sursă foto: dailystar.co.uk

Oamenii de știință sunt șocați deoarece cutremurele sugerează că suprafața Lunii este mai activă decât credem noi. Conform ultimelor descoperiri efectuate de NASA, planetă satelit a Pământului continuă să se modeleze într-un mod la care nici oamenii de știință nu se așteptau.

Suprafața Lunii este mai activă decât credem noi

Descoperirile dovedesc că Luna este mai mult decât o piatră spațială sterilă și se poate modifica în mod constant. Scoarța planetei se schimbă în timp, la fel ca și pe Pământul, provocând „cutremurele lunare” obișnuite.

Imaginile infraroșii obținute de NASA arată niște pete ciudate, unde punctele de praf cenușiu ale Lunii par să se fi schimbat fără explicații, ceea ce sugerează un proces tectonic activ.

„Există această presupunere că Luna este moartă de mult, dar continuăm să constatăm că nu este cazul”, a spus Peter Schultz, profesor în Departamentul de Pământ, Științe ale Mediului și Planetare al Universității Brown.

Luna poate fi crăpată și crestată

Schultz este coautorul cercetării despre Lună, publicată în revista Geology. „Din această lucrare se pare că Luna poate fi în continuare crăpată și crestată și putem vedea dovezile pe aceste creste”.

Cea mai mare parte a suprafeței Lunii este acoperită de o pătură de rocă de la sol, creată de bombardamentul constant de meteoriți minori. Este foarte rar să vedem forma reală a Lunii expusă exact așa cum apare în imagini.

Schultz spune că au fost văzute câteva creste aflate pe marginile bazinelor de impact antice pline de lavă și ar putea fi explicate prin continuarea scăderii ca răspuns la greutatea cauzată de umplerea de lavă.

Acest nou studiu a descoperit că cele mai active creste sunt legate de un misterios sistem de activitate tectonică de pe malul lunar, fără legătură atât cu bazinele pline de lavă, cât și cu alte defecțiuni tinere, care se întind pe tărâmurile înalte.