Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat schimbarea modului de acordare a concediilor medicale în perioada stării de urgență. Această măsură a fost stabilită printr-un proiect de Ordin al ministrului Sănătăţii şi al președintelui CNAS.
Se schimbă modul de acordare a concediilor medicale în perioada stării de urgență. Detalii importante de la CNAS
În această perioadă extrem de complicată din punct de vedere social, documentul prin care se dovedește starea de carantină a persoanei asigurate, în baza căruia este eliberat certificatul de concediu medical, se poate trimite de către Direcţiile de sănătate publică persoanelor aflate în această situație şi prin mijloace electronice.
Acest lucru a fost stabilit printr-un proiect de Ordin al ministrului Sănătăţii şi al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pus în transparenţă decizională.
„Certificatele de concediu medical acordate pentru risc maternal, în perioada stării de urgenţă, se eliberează şi se plătesc fără avizul medicului de medicina muncii.
Certificatele de concediu medical, eliberate în perioada stării de urgenţă de către un medic curant din ambulatoriul de specialitate sau din spital, se depun direct la plătitorii de indemnizaţii de asigurări, fără viza medicului de familie”, se arată în comunicatul CNAS.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17
Certificatele de concediu medical, eliberate în format electronic
Toți angajații din România trebuie să știe că certificatele de concediu medical, eliberate în perioada stării de urgenţă, se pot transmite şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, astfel: de către medicii curanţi către persoanele asigurate, de către persoanele asigurate către plătitorii de indemnizații de asigurări sociale de sănătate (angajatori, CAS-uri).
„Formularele originale ale certificatelor de concediu medical, respectiv exemplarele 1 (alb) şi 2 (roz), se depun de către persoana asigurată la plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, în termen de 60 de zile calendaristice de la data eliberării acestora”, mai precizează CNAS.
Conform deciziilor CNAS, certificatele de concediu medical se pot acorda şi la o dată ulterioară, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei stării de urgenţă instituită prin Decretul nr. 195/2020 , în următoarele situaţii:
- în caz de sarcină şi lăuzie (numai concediu medical pentru maternitate);
- pentru perioada de internare în spital;
- pentru imobilizare în sisteme de imobilizare specifice aparatului locomotor, numai de către medicul ortoped/chirurg;
- situaţii pentru care este necesar avizul medicului expert al asigurărilor sociale peste 90 de zile;
- în caz de carantină;
- pentru risc maternal;
- pentru îngrijirea copilului bolnav;
- pentru asiguraţii aflaţi în incapacitate temporară de muncă, care au urmat un tratament în străinătate pentru afecţiuni care nu pot fi tratate în ţară
- pentru cei care îşi pierd capacitatea de muncă în timp ce se află în altă ţară în interes de serviciu sau în interes personal.
Mai trebuie specificat faptul că certificatele de concediu medical se pot acorda şi la o dată ulterioară, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei stării de urgenţă instituită prin Decretul nr. 195/2020 şi pentru asiguraţii cu afecţiuni cardiovasculare, SIDA/neoplazii/tuberculoză.