Protecția Consumatorului: capcane Black Friday 2018! La ce trebuie să fiți atenți

Maria Cristina   
în Stiri de ultima ora
16/11/2018, 12:26
Protecția Consumatorului: capcane Black Friday 2018! La ce trebuie să fiți atenți
Protecția Consumatorului: capcane Black Friday 2018! La ce trebuie să fiți atenți
Protecția consumatorilor avertizează despre capcanele Black Friday 2018. La ce trebuie să fie atenți cumpărătorii și ce recomandă reprezentanții ANPC. Nimeni nu știe cât de adevărate sunt reducerile în Vinerea Neagră. Comercinații sunt atenționanți de către Autoritatea Națională pentru Protecțioa Consumatorilor (ANPC)„Până la această dată, doar Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov a înregistrat 40 de reclamaţii prin care se sesizează nerespectarea termenelor de livrare, anularea comenzilor şi nerestituirea contravalorii produselor în termenul legal. Procedurile de soluţionare a acestor sesizări sunt încă în curs”, declară Marius Pîrvu, președintele ANPC.

Protecția Consumatorului: Capcanele comercianților de Black Friday

Reprezentanții ANPC s-au autosesizat în cazul consumatorilor nemulțumiți care au postat pe Facebook, dar și în cazul știrilor apărute în presă. Întrebat despre cât de corecte sunt prețurile în timpul campaniilor Black Friday, pe o scară de la 1 la 10, președintele ANPC a răspuns: „E greu de spus”.

„Important este ca practicile comerciale ale operatorilor economici să fie legale şi să nu aducă atingere drepturilor consumatorilor, nici cu ocazia campaniilor de reduceri, nici în restul anului. Noi pentru acest lucru luptăm în fiecare zi şi vă asigur, şi pe dumneavoastră, şi pe consumatori, că suntem foarte atenţi şi vigilenţi”, a mai adăugat el.

Vânzări de peste 200 de milioane de euro  în 2017 de Black Friday

Marius Pârvu, șeful ANPC, a declarat că ANPC a trimis avertizări pntru consumatori pe Facebook și în presă. Acesta a vorbit și despre cele mai mari capcane ale comercianților de Black Friday. Clienții sunt păcăliți și cu banii luați:

„S-au înregistrat, ca urmare a acestei campanii de anul trecut, 63 de reclamaţii, principalele nereguli constatate fiind: abateri de informare privind caracteristicile produsului şi momentul încheierii contractelor, nerespectarea termenelor de livrare, livrarea de alte produse faţă de cele comandate, livrarea de produse cu deficienţe sau neconforme cu specificaţiile de pe site, nerespectarea termenelor de ramburs, comportament incorect în relaţia cu consumatorii, nerespectarea termenelor de remediere, practici comerciale înşelătoare (de exemplu nerespectarea modului de calcul al preţului ori existenţa unui avantaj specific preţului)”, a arătat Pîrvu.

Chiar dacă avertizează cumpărătorii, șeful ANPC nu se dă înlături de la cumpărăturile de Black Friday, recunoscând că a făcut și el cumpărături anul trecut de Black Friday. Anul trecut retailerii din românia au realizat vânzări de 200 de milioane de euro, care reprezintă aproximativ 7% din vânzările realizate în tot anul trecut.

 

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×