Nervi cu taxa Oxigen! Șoferii pot fi amendați chiar dacă nu intră cu mașina în centrul Bucureștiului

Alex Năstase   
în Stiri de ultima ora
12/02/2020, 13:02
Nervi cu taxa Oxigen! Șoferii pot fi amendați chiar dacă nu intră cu mașina în centrul Bucureștiului GALERIE FOTO
Camerele care vor surprinde intrarea mașinilor. Sursa foto - hotnews.ro

Nervi mulți cu taxa Oxigen! Astfel, șoferii care circulă prin București și au mașini care se încadrează în anumite norme de poluare riscă să fie amendați cu 1.500-2000 de lei, deşi nu intră în centrul Capitalei.

Nervi cu taxa Oxigen!

Astfel, chiar dacă acești conducători auto evită Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), delimitată de Primăria Generală condusă de Gabriela Firea, lucrurile pot lua o cu totul altă turnură.

Se întâmplă lucrul acesta după ce în mai multe locuri din oraș ZACA a fost semnalizată neconform, conform celor de la hotnews.ro. Vă readucem aminte în octombrie anul trecut Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a adoptat proiectul Primarului Gabriela Firea de introducere a taxei Oxigen pentru diferite tipuri de mașini, în funcție de norma de poluare

Șoferii pot fi amendați chiar dacă nu intră cu mașina în centrul Bucureștiului

În cadrul proiectului este delimitata și Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), care practic înglobează zona centrală a Capitalei și unde vehiculele sub 5 tone cu norma de poluare sub Euro 3 nu mai au voie să intre, sub amenințarea unei amenzi de 1.500-2.000 de lei.

Conform hotărârii HCGMB 539/2019 „Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) reprezintă perimetrul delimitat de: Piata Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Sos. Stefan cel Mare – Str. Polona – Str. Mihai Eminescu – str. Traian – Bd. Nerva Traian – Bd. Gheorghe Sincai – Str. Lanariei – Calea Serban Voda – Bd. Marasesti – Str. Mitropolit Nifon – Bd. Libertatii – Calea 13 Septembrie – Sos. Panduri – Sos. Cotroceni – Spl. Independentei – Str. Stirbei Voda – Str. Berzei – Str. Buzesti – Piata Victoriei”.

Sursa citată scrie că ZACA este delimitată de bulevardele și străzile enumerate, dar fără a le include și pe acestea. Ar ieși un adevărat haos în trafic. Concret, într-o astfel de situație, șoferii care ar avea interzis în ZACA s-ar trezi în intersecții fără a avea posibilitatea de a evita intrarea.

În plus, există și situații în teren unde zona ZACA a fost marcată greșit sau camerele video care înregistrează mașinile au fost montate în afara ZACA – situații în care unii șoferi ar putea fi taxați și amendați deși în realitate ei nu au intrat în zona interzisă.

Ca exemplu, la Piața Leul, deasupra capătului bld. Iuliu Maniu, au fost montate camere video exact deasupra benzilor și surprind mașinile ce își continuă drumul pe Șoseaua Cotroceni. La intrarea și ieșirea Șoselei Cotroceni în/din Piața Leul au fost montate panouri de informare cu zona „ZACA”.

În realitate, Șoseaua Cotroceni, conform hotărârii consiliului general este una din arterele de delimitare și nu este inclusă în zona ZACA. În plus, de la Pod Cotroceni spre intrarea pe Șoseaua Cotroceni nu există panou de intrare în ZACA – și nici nu ar avea de ce.

Practic, șoferii care vin dinspre Iuliu Maniu și coboară pe Șoseaua Cotroceni sau se vor „trezi” cu panourile ZACA deși artera este doar de delimitare, iar șoferii care vin dinspre Podul Cotroceni și urcă pe Șoseaua Cotroceni se vor „trezi” la intersecția de la Leu că dau peste indicatorul de „ieșire din zona ZACA”, deși ei nu au întâlnit nicăieri până la acel moment un indicator de „intrare în zona ZACA”.

Iar camerele video de deasupra bd. Iuliu Maniu la Piața Leu vor consemna în dreptul fiecărui astfel de șofer o amendă între 1.500 și 2.000 de lei.

 

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×