Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că au fost reprobați indicatorii tehnico-economici pentru cel mai lung tunel din România care are o lungime de aproape trei kilometri și care urmează să fie făcut pe traseul din Sălaj al Autostrăzii Transilvania. Documentaţia pentru demararea procedurii de atribuire este în curs de elaborare și urmează să fie transmisă spre validare către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice.
Se deschide licitația pentru cel mai lung tunel din România, pe Autostrada Transilvania
Realizarea celui mai lung tunel din România, parted din traseul din Sălaj al Autostrăzii Transilvania, urmează să fie scoasă la licitaţie cel mai probabil în luna mai.
„Noi estimăm ca până undeva în aprilie să finalizăm (…) şi să fim în situaţia în care în luna mai să urcăm în SICAP, pentru licitaţie – proiectare şi execuţie, tunelul Meseş”, a precizat Lucian Bode, într-o conferinţă de presă avută la Zalău.
Cu această ocazie, Lucian Bode a vorbit și despre anumite proiecte locale de infrastructură. Ministrul Transporturilor a anunțat și că va da drumul la proiecția variantei ocolitoare Zalău, fjnanțat din fonduri europene nerambursabile:
https://www.facebook.com/lucianbode.ro/videos/190494665643140
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17
CNAIR, despre tunelul de pe Autostrada Transilvania
La rândul său, directorul Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Florin Scarlat, a subliniat că tunelul respectiv este un obiectiv de investiţii special, pentru care s-a cerut asistenţă din partea unor experţi
„Fiind o lucrare de investiţie cu un specific aparte, (…) a necesitat inclusiv asistenţa din partea unor experţi de la o firmă internaţională renumită pentru a pune la punct documentaţia, pentru că necesită în primul rând o lucrare de bază acele tunele.
Necesită un sistem de monitorizare a traficului în acest tunel. Sunt nişte experienţe pe care alte state le au. Din păcate, noi acum suntem în faza pionieratului şi am apelat la această experienţă pentru a genera o documentaţie matură şi cu toate elementele tehnice, pentru a o putea scoate la licitaţie”, a precizat Florin Scarlat.
Acesta a adăugat că tunelul va avea două galerii, cu o lungime de 2.890 de metri, fiind cel mai lung tunel proiectat din România, iar că valoarea estimată a proiectului este de 1,28 miliarde de lei.