Există șanse mari ca bucureștenii să nu mai poată circula cu metroul începând cu anul viitor. Asta pentru că la 31 decembrie va expira contractul de mentenanță. Restanțele pe care Metrorex le are față de Alstom, compania care asigură mentenanța trenurilor, se ridică chiar la 150 de milioane de lei.
Șanse mari ca de la 1 ianuarie metroul din București să nu mai circule
Directorul general Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, a spus într-o întâlnire cu jurnaliștii că „Riscul ca metroul să nu mai circule după Revelion este unul major, deoarece contractul de mentenanţă expiră la 31 decembrie şi suntem în discuţii cu conducerea Metrorex pentru a găsi soluţiile aplicabile, singurul lucru blocant, din punctul meu de vedere, fiind plata restanţelor care datează de un an şi se ridică acum la 150 de milioane de lei”.
Stanciu a mai spus că Alstom caută soluții pentru a nu sista transportul public: „Prima noastră preocupare este ca serviciul public să nu fie afectat, motiv pentru care ne-am manifestat toată disponibilitatea pentru a găsi împreună cu Metrorex orice soluţie care să permită continuarea fără perturbări a traficului de metrou din Bucureşti.
În acest sens, suntem în discuţii cu Metrorex pentru a identifica soluţii şi eu sper din toată inima că le vom şi găsi. Problema în discuţie este plata restanţelor, care ajung pe la vreo 150 de milioane de lei la ora la care vorbim. S-au strâns datorii pe un an de zile din servicii de mentenanţă”.
Conducerea Metrorex nu a propus încă o soluție pentru eșalonarea datoriilor
Potrivit acestuia, conducerea Metrorex nu a propus niciun nou grafic de eşalonare a acestor datorii.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17
„Încă nu au propus niciun grafic de eşalonare. Din câte înţeleg, în curs se află o procedură de mărire de capital la Metrorex. E la aprobat undeva pe traseu, nu aş şti să vă spun unde şi nici nu e treaba noastră ca prestator, însă sper din toată inima ca procedura să izbutească, pentru că nu este vorba doar despre plata datoriilor restante la noi, ci înţeleg că mai sunt şi alte contracte implicate”, a adăugat Alstom.