Cum arată o distribuție pe lanț ruptă la un BMW. Mulți se sperie de asta, dar nu au văzut niciodată cu ochii lor. FOTO

Alex Năstase   
în Stiri de ultima ora
18/10/2019, 13:31
Cum arată o distribuție pe lanț ruptă la un BMW. Mulți se sperie de asta, dar nu au văzut niciodată cu ochii lor. FOTO GALERIE FOTO
Distribuția pe lanț la BMW trebuie schimbată conform recomandărilor. Sursa foto - facebook

Pentru toții posesorii de BMW există o uriașă sperietoare, și anume, distribuția pe lanț. Dacă aceasta este ruptă, atunci șansele mașinii de supraviețuire depind numai de talentul și migala vreunui mecanic auto. Și chiar dacă îl găsesști, trebuie să știi că prețul per total s-ar putea să fie unul uriaș. Se întâmplă lucrul acesta pentru că în majoritatea cazurilor în care lanțul se rupe apar și pistoane sparte, supape îndoite sau distruse și chiuloasă ciupită, eventual lovită serios.

Cum arată o distribuție pe lanț ruptă la un BMW

De altfel, întreg motorul ar putea fi afectat, mai ales dacă lanțul distribuției se rupe în mers. Pentru multe modele de BMW,  lantul este poziționat între motor și cutie de viteze, ceea ce presupune evident, extra costuri pentru reparație pentru că se scoate întreg motorul din mașină. Chiar dacă autoturismul se află în garanție, e bine să ai în vedere faptul că BMW nu plătește pentru distribuția ruptă. Veștile proaste nu se opresc aici.

Dacă distribuția pe lanț se rupe în mers, se pierde automat și servodirecția și servofrâna și există un real pericol de accident. Există și câteva semne de care trebuie să ții cont. Motoarele cu distribuție pe lanț, când aceasta este uzată, nu fac zgomote ciudate la relanti, dar atunci când le turați există un sunet aparte. În timpul mersului, atunci când schimbați vitezele sau faceți frână de motor se aude un sunet metalic în partea dreaptă a motorului.

Cum arată o distribuție pe lanț ruptă la un BMW. Distribuție
Schimbarea distribuției pe lanț la timp te scutește de o cheltuială uriașă. Sursa foto – facebook

Mulți se sperie de asta, dar nu au văzut niciodată cu ochii lor

Sunt chiar mai multe simptome în cazul distribuțiilor pe lanț: motorul consumă mai mult, tremură la relanti, iar atunci când faceți frână de motor sunetul metalic este și mai pronunțat. După câteva secunde de mers se aprinde ESP-ul și dacă aveți ghinion se poate opri și motorul, rămânând aprinși martorii EPC (Electronic Pedal Control / Electronic Power Control), Engine (motor) și Baterie, care însă se sting după ce reporniți motorul.

Costurile de reparație sunt de aproximativ 2.000-3.000 euro în România, ceea ce ar putea afecta serios bugetul posesorului de BMW. Mai mult de atât, vă repetăm, e nevoie de un mecanic priceput pentru a duce la capăt întreaga lucrare.

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×