Silviu Ghering    Alexandra Chivu
în Stiri mondene
19/03/2019, 13:42
Ce au găsit cercetătorii la marginea vizibilă a Universului. Se spune că datează de la începuturi GALERIE FOTO
Ce au găsit cercetătorii la marginea vizibilă a Universului

O echipă internațională de cercetători susține că au fost găsite nu mai puțin de 83 de găuri negre supermasive la capătul extrem al universului vizibil! Mai exact, este vorba despre o zonă atât de îndepărtată încât astronomii spun că aceasta datează din universul timpuriu. Despre acest fenomen a vorbit public profesorul de științe astrofizice Michael Strauss de la Universitatea Princeton, New Jersey, SUA, una dintre cele mai mari și mai importante universități americane.

La marginea vizibilă a Universului, cercetătorii au găsit quasarii

„Este remarcabil faptul că astfel de obiecte masive dense au putut să se formeze atât de curând după Big Bang. Înțelegerea modului în care găurile negre se pot forma în universul timpuriu și cât de comune sunt încă din acea perioadă este o provocare reală pentru modelele cosmologice actuale”, a spus profesorul Strauss. Descoperirea a fost făcută de 48 de astronomi din toată lumea, care și-au descris constatările în cinci lucrări noi în Jurnalul Astrofizic, dar și în publicațiile Observatorului Astronomic din Japonia.

Noile găuri negre descoperite sunt quasarii, ce degajă materie în jeturi puternice, iar cercetătorii speră că o analiză mai detaliată va lumina modul în care s-au format unii dintre cei mai vechi quasari existenți în univers. Quasarii pe care i-am descoperit vor fi un subiect interesant pentru observațiile ulterioare”, a declarat și profesorul japonez Yoshiki Matsuok, de la Universitatea Ehime, din orașul nipon Matsuyama (bine-cunoscut pentru cel mai vechi izvor fierbinte din Japonia), care a luat parte la proiectul de cercetare de la Universitatea Princeton.

Descoperirea a fost făcută de 48 de astronomi din toată lumea

Observația s-a făcut cu un instrument de ultimă generație, numit Hyper Suprime-Cam

De asemenea, savantul japonez a mai explicat și că ”Vom învăța de aici despre formarea și evoluția timpurie a găurilor negre masive superioare, prin compararea densității numerice măsurate și a distribuției de luminozitate cu predicțiile din modelele teoretice”, informează futurism.com.

Observațiile și concluziile trase de oamenii de știință au fost posibile datorită datelor obținute cu un instrument de ultimă generație aflat la Telescopul Subaru de la Observatorul Național Astronomic din Japonia, numit Hyper Suprime-Cam. De menționat este că datele au fost combinate cu imaginile furnizate de cele mai puternice trei telescoape din întreaga lume.

120.000 de quasari au fost „catalogați” până acum, aflați la distanțe cuprinse între 780 milioane și 13 miliarde de ani lumină de Pământ

Quasarul este un nucleu galactic activ (galaxie activă) îndepărtat, care emite enorme cantități de energie, conform wikipedia.