Alexandra Chivu
in Stiri mondene
19/03/2019, 13:42
Ce au găsit cercetătorii la marginea vizibilă a Universului. Se spune că datează de la începuturi GALERIE FOTO
Ce au găsit cercetătorii la marginea vizibilă a Universului

O echipă internațională de cercetători susține că au fost găsite 83 de găuri negre supermasive la capătul extrem al universului vizibil. Mai exact, este vorba despre o zonă atât de îndepărtată încât astronomii spun că aceasta datorează din universul timpuriu. Despre fenomen a vorbit profesorul de științe astrofizice la Universitatea Princeton, Michael Strauss.

La marginea vizibilă a Universului, cercetătorii au găsit quasarii

„Este remarcabil faptul că astfel de obiecte masive dense au putut să se formeze atât de curând după Big Bang”, a spus profesorul. Descoperirea a fost făcută 48 de astronomi din toată lumea ce au descris constatările în cinci lucrări noi în Jurnalul Astrofizic, dar și în publicațiile Observatorului Astronomic din Japonia.

Aţi accesat FANATIK.RO, secțiunea BREAKING NEWS. Vezi ȘTIREA MOMENTULUI! Fără MINCIUNI!

Noile găuri negre descoperite sunt quasarii, ce degajă materie în jeturi puternice, iar cercetătorii speră că o analiză mai detaliată va lumina modul în care s-au format unii dintre cei mai vechi quasari existenți în univers. ”Quasarii pe care i-am descoperit vor fi un subiect interesant pentru observațiile ulterioare”, a declarat profesorul la Universitatea Ehime care a luat parte la proiectul de cercetare, Yoshiki Matsuok.

Descoperirea a fost făcută 48 de astronomi din toată lumea

Observația s-a făcut cu un instrument de ultimă generație numit Hyper Suprime-Cam

De asemenea, savantul japonez a mai explicat și că ”Vom învăța de aici despre formarea și evoluția timpurie a găurilor negre masive superioare, prin compararea densității numerice măsurate și a distribuției de luminozitate cu predicțiile din modelele teoretice”, informează futurism.com.

Observație au fost posibile datorită datelor obținute cu un instrument de ultimă generație aflat la Telescopul Subaru de la Observatorul Național Astronomic din Japonia din Hawaii numit Hyper Suprime-Cam. De menționat este că datele au fost combinate cu imaginile furnizate de cele mai puternice trei telescoape din întreaga lume.

FANATIK.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a FANATIK.RO cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Am înțeles