Câte ore trebuie să dormim, de fapt, în fiecare noapte! Explicațiile experților

Bogdan Solomon   
în Stiri mondene
29/04/2020, 19:01
Câte ore trebuie să dormim,  de fapt, în fiecare noapte! Explicațiile experților
Cercetătorii americani ne spun câte ore trebuie să dormim în fiecare noapte pentru a evita problemele de sănătate. Sursa foto: descopera.ro

Dincolo de alimentația echilibrată și stilul de viață lipsit de excese, indiferent de ce natură ar fi acestea, sănătatea noastră depinde de un factor extrem de important. Somnul funcționează asemenea unui barometru, putând indica diverse afecțiuni fizice, cognitive sau chiar stările de depresie. Pentru ca organismul să nu se confrunte cu astfel de probleme, trebuie să ne impunem un program strict pe care să-l respectăm cu sfințenie de fiecare dată.

Câte ore trebuie să dormi pe noapte dacă nu vrei să ai probleme de sănătate

Cercetătorii din cadrul University College London (UCL) au descoperit recent că persoanele care dorm mai puţin de şapte ore pe zi fac în cadrul unui test de memorie vizuală cu 5% mai multe erori pentru fiecare oră de somn în minus, în timp ce indivizii care dormeau mai mult de nouă ore greşeau cu 9% mai mult pentru fiecare oră de somn suplimentară. În medie, participanţii au comis cu 3% mai multe erori la testul de memorie vizuală şi au avut un timp de reacţie mai mic cu 1% pentru fiecare oră suplimentară de somn pe zi.

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată? Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române! Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

Studiul nostru oferă noi dovezi că atât un somn mai lung, cât şi unul mai scurt poate avea un efect negativ în câteva domenii cognitive, precum memoria vizuală şi timpul de reacţie”, a explicat Albert Henry, autor principal al studiului şi doctorand UCL Institute of Cardiovascular Science.

În studiul lor, cercetătorii au analizat date de la aproape 400.000 de participanţi înregistraţi în baza de date UK Biobank. Dr. Victoria Garfield (UCL Institute of Cardiovascular Science), un alt autor al cercetării, a subliniat importanţa duratei de somn a unei persoane în relaţie cu funcţia cognitivă, sugerând că îmbunătăţirea obiceiurilor de somn poate fi benefică pentru sănătatea cognitivă.

Studiile anterioare au relaţionat, de asemenea, problemele de somn cu un risc crescut de demenţă. În actualul studiu, am găsit puţine dovezi că durata somnului este asociată cu riscul de demenţă, însă sunt necesare mai multe cercetări pentru a explora această legătură”, a mai spus omul de știință.

Lipsa somnului agravează depresia și accelerează procesul de îmbătrânire

Totodată, s-a constatat că o persoană care are un program haotic și nu doarme minim șapte ore pe noapte riscă să se confrunte cu probleme de sănătate pe termen lung. Lipsa somnului afectează mai întâi capacitatea de atenţie, vigilenţa, concentrarea, relaţionarea şi rapiditatea cu care pot fi duse la îndeplinire aumite sarcini.

Lipsa lui duce automat la agravarea simptomelor de depresie, avertizează autorii studiului realizat în SUA. În plus, când o persoană nu doarme se accelerează procesul de îmbătrânire, iar acest lucru se vede inclusiv pe chipul său, pentru că apar cearcănele, ochii umflați și un ten fad.

Când nu dormim, corpul nostru eliberează în cantităţi mai mari cortizol, aşa-numitul hormon al stresului. Un nivel crescut al acestuia în organism afectează proteina responsabilă cu elasticitatea şi cu netezimea pielii, colagenul.

În plus, ultimele studii arată că lipsa somnului duce în timp la obezitate, având drept consecinţă suprimarea hormonilor ce reglează apetitul şi cresc dorinţa de a consuma produse bogate în grăsimi şi carbohidraţi. Trebuie să ținem minte că omul este ca o baterie, având nevoie de somn pentru a se reîncărca.

Închide ×