Băncile, măsuri speciale în urma pandemiei de coronavirus! Clienții pot beneficia de suspendarea temporară a ratelor

Traian Terzian  
înStiri de ultima ora
16/03/2020, 15:07
Băncile, măsuri speciale în urma pandemiei de coronavirus! Clienții pot beneficia de suspendarea temporară a ratelor
Băncile din România au luat măsuri speciale în urma pandemiei de coronavirus, printre decizii aflându-se suspendarea temporară a plății ratelor la credite

Băncile din România au luat măsuri speciale în urma pandemiei de coronavirus, printre decizii aflându-se suspendarea temporară a plății ratelor la credite.

Băncile, măsuri speciale în urma pandemiei de coronavirus

Conform Agerpres, mai multe bănci din România au decis să ia măsuri în favoarea clienților, după ce a fost instituită starea de urgență la nivelul întregii țări în urma pandemiei de coronavirus.

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată?Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române!Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

Astfel, clienții persoane fizice de la Banca Românescă pot beneficia de suspendarea temporară, de până la două luni, a plăţii ratelor datorate pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă sau nevoi personale. Aceștia vor trebui să facă o solicitare prin call center sau pe site-ul oficial al băncii.

”Plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată”, se arată în comunicatul dat publicității de Banca Românească. mai mult, pentru clienţii care deţin unul dintre cardurile de credit MasterCard Standard sau MasterCard Gold, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de graţie.

Banca Transilvania a anunţat că prelungeşte perioada de graţie pentru cardurile de credit, iar primele obligaţii de plată pentru clienţi vor fi doar în luna mai. Măsura a fost luată pentru a scuti de drumuri la bancă peste 500.000 de clienţi BT, în contextul pandemiei de coronavirus.

BRD oferă gratuit serviciile de Internet și Mobile Banking

În schimb, Raiffeisen Bank precizează că în cazul în care există cazuri de carantină, autoizolare sau alte situaţii speciale, iar clientul consideră că va avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, poate suna la call center. Creditele standard acordate de bancă au, prin contract, opţiunea ”vacanţă în trei rate”, de care clienţii pot beneficia în această situaţie. Asta înseamnă că pot opta să amâne rata la credit o lună, două sau trei şi se prelungeşte perioada de rambursare cu aceeaşi perioadă.

BRD – Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet şi Mobile Banking în contextul epidemiei de COVID-19 şi pentru a sprijini măsurile de prevenţie a răspândirii bolii. Totodată, banca elimină toate costurile aferente tranzacţiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiţionat de folosirea sau achiziţia unor pachete de produse.

Potrivit băncii, gratuitatea va dura până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită şi ulterior acestei date. Ea se adresează clienţilor existenţi, care folosesc deja sau aderă la serviciile de bancă la distanţă în această perioadă. Utilizatorii nu vor plăti comision lunar de administrare pentru serviciile de bancă la distanţă, iar plăţile interbancare în lei vor fi gratuite.

Încă de duminică, Adrian Vasilescu, consultant al Băncii Naţionale Române, a anunţat că la nivel de sistem bancar băncile au decis să amâne plata ratelor clienţilor pentru anumite credite pe care aceştia le-au făcut, în contexul epidemiei de coronavirus.

Te-ar mai putea interesa și:
    Închide ×