A avut sau nu Nicolae Ceaușescu metrou personal? Serviciul Român de Informaţii refuză accesul în subteranele Casei Poporului

Alex Năstase   
în Stiri de ultima ora
17/10/2019, 11:06
A avut sau nu Nicolae Ceaușescu metrou personal? Serviciul Român de Informaţii refuză accesul în subteranele Casei Poporului GALERIE FOTO
Nicolae Ceaușescu și soția lui la o plimbare cu metroul. Sursa foto - facebook

A avut sau nu Ceaușescu metrou personal? Aceasta este genul de întrebare care a speriat și s-a aflat în primii ani după Revoluție mai mereu pe bucele românilor. De altfel, încă de la începutul anilor ’80, vestea că Ceauşescu dorea ca Armata să-i construiască o reţea subterană secretă care să facă legătura între Casa Poporului şi Aeroport a făcut mare vâlvă. Cu toate acestea, nici până în prezent nimeni nu a putut să demonstreze că planul a fost dus până la capăt.

A avut sau nu Ceaușescu metrou personal?

Se întâmplă lucrul acesta și pentru că Serviciul Român de Informaţii refuză accesul în subteranele Casei Poporului, acolo de unde se consideră că ar fi trebuit să pornească linia de metrou prezidenţială. Dacă ținem cont de mit, Nicolae Ceaușescu a dat ordin să i se construiască imediat după 1980 o linie de metrou specială, evident una ascunsă de ochii lumii, pe care să poată circula în cazuri extreme.

Culmea, în prezent, oficialii Metrorex admit existenţa unui tunel între Casa Poporului şi  Izvor, dar susțin cu tărie că scopul ei este altul. „Este un tunel de apărare, nu a existat niciodată un metrou prezidenţial care să circule pe ruta aceasta”, spune directorul companiei, Gheorghe Udrişte. Ba chiar, istoricii au venit şi ei o variantă. „S-a discutat mult la începutul anilor ’80 despre proiectul metroului prezidenţial, am auzit de el.

A avut sau nu Ceaușescu metrou personal. Metrou
Nicolae Ceaușescu a participat la inaugurarea unor linii și stații de metrou. Sursa foto – facebook

Serviciul Român de Informaţii refuză accesul în subteranele Casei Poporului

Ştiu sigur însă că prin aceste tunele preşedintele circula cu o barcă pneumatică. Avea traseu subteran de la Comitetul Central de-atunci, în care acum funcţionează Ministerul de Interne, şi se bifurca către magazinul Muzica, Palatul Regal şi Biserica Kretzulescu”, îşi aminteşte istoricul Dan Falcan de la Muzeul de Istorie a Bucureştiului. „Am cerut de mai multe ori aprobare să cercetez aceste tuneluri, dar m-am izbit de refuzul SRI, în a căror administrare sunt aceste spaţii subterane”, a mau spus Falcan pentru cei de la Historia.

Teoria tunelului și metroului personal a ieșit la suprafață după un eveniment bizar întâmplat în 2005 în staţia de metrou Izvor care s-a inundat serios atunci. „S-a constatat că staţia de metrou nu a fost inundată fiindcă s-a acumulat apa de ploaie, ci ea provenea de la un tunel care este în întreţinerea MApN. Un colonel de la Armată mi-a spus cum stau lucrurile:pompele de evacuare s-au defectat, apa s-a infiltrat în tunel şi de acolo în staţia de metrou”, declara atunci Mioara Mantale, prefectul Capitalei.

 

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×