Universal Music Group a finalizat, prin intermediul subsidiarelor sale Universal Music România şi Universal Music Publishing România, achiziţia casei de discuri MediaPro Music, informează un comunicat remis MEDIAFAX.
Înfiinţată în 1997 şi parte a grupului de media Central European Media Enterprises (CME) din 2009, MediaPro Music (MPM) este unul dintre cei mai importanţi jucători independenţi din industria muzicală românească. MediaPro Music reprezintă artişti aparţinând diverselor genuri muzicale, între care se numără nume importante, precum Loredana, Holograf, Andra, Vunk, Ştefan Bănică, Sore, Alina Eremia, Cargo, Angela Gheorghiu, Nicole Cherry, Lora şi Ami, se mai spune în comunicatul remis MEDIAFAX, luni, de Universal Music România.
Conform sursei citate, odată cu achiziţia MediaPro Music, a cărei cotă de piaţă o situează pe a treia poziţie între casele de discuri independente din România, Universal Music îşi consolidează prezenţa pe piaţa muzicală românească.
MediaPro Music va continua să opereze ca label independent, parte a Universal Music Group, sub conducerea Danei Adam, director general, care va raporta direct către Ioana Feşnic, managing director al Universal Music România, se mai spune în comunicat.
„Suntem încântaţi de achiziţia MPM şi le urăm bun venit artiştilor şi angajaţilor noii companii în familia Universal Music. Este una dintre cele mai importante etape în dezvoltarea companiei noastre, de la înfiinţarea sa, în 2006. Prin intermediul achiziţiei unuia dintre cei mai semnificativi jucători de pe piaţa locală a ultimilor 17 ani, Universal Music Group dovedeşte încrederea sa în potenţialul artistic local. Unii dintre cei mai reprezentativi artişti români vor fi acum parte a portofoliului nostru şi suntem nerăbdători să lucrăm împreună. Universal Music România este devotată să păstreze şi să dezvolte repertoriul MPM. Avem convingerea că expertiza noastră comună şi catalogul local reprezentativ vor seta noi standarde pentru industria muzicală locală”, a declarat Ioana Feşnic, managing director al Universal Music România.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
La rândul său, Dana Adam, general manager al MediaPro Music, a adăugat: „Suntem entuziaşti să devenim parte a celei mai mari case de discuri din lume şi încrezători că acest lucru va asigura o dezvoltare sustenabilă a portofoliului nostru de artişti. Pornim în această nouă etapă nerăbdători să ne unim forţele cu Universal Music România”.
Valoarea tranzacţiei prin care Central European Media Enterprises (CME) a cedat MediaPro Music către Universal Music Group nu a fost făcută publică.
Cedarea MediaPro Music către Universal Music Group este echivalentă cu ieşirea CME de pe piaţa muzicală din România.
Pe de altă parte, CME a cedat în ultima perioadă şi alte active pe care le deţinea pe piaţa din România. Astfel, compania de telecomunicaţii RCS&RDS a preluat toate licenţele de radio deţinute de CME în România, respectiv Pro FM, Info Pro, Pro Clasic, Music FM şi Dance FM.
Nici valoarea acestei tranzacţii nu a fost făcută publică, iar cedarea tuturor acestor licenţelor de radio către RCS&RDS este echivalentă cu ieşirea CME de pe piaţa de radio din România.
CME este o companie de media şi entertainment care operează pe şase pieţe majore din Europa Centrală şi de Est. În România, CME mai deţine televiziunile Pro TV, Pro TV Internaţional, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România, dar şi serviciul de video on demand Voyo.
Universal Music Group (UMG) este lider de piaţă în industria muzicală la nivel global, fiind prezent în 77 de ţări. Operaţiunile sale includ Universal Music Publishing Group, liderul mondial al industriei de publishing muzical. Printre labelurile deţinute de UMG se numără: A&M/Octone, Decca, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy, Fonovisa, Interscope Geffen A&M Records, Island Def Jam Music Group, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, Mercury Nashville, Mercury Records, Polydor Records, Show Dog Universal Music, Universal Motown Republic Group, Universal Music Latino şi Verve Music Group, alături de alte labeluri locale deţinute sau distribuite prin intermediul subsidiarelor sale din întreaga lume.
Universal Music Group deţine un complex catalog muzical, incluzând cei mai reprezentativi artişti ai ultimilor 100 de ani şi operele lor. Universal Music Group este prezent pe piaţa românească prin intermediul subsidiarelor sale Universal Music România şi Universal Music Publishing România.
Potrivit comunicatului, Universal Music România şi-a câştigat poziţia de lider de piaţă încă de la înfiinţarea companiei în 2006. Pe lângă activităţile sale clasice de casă de discuri, de producţie, distribuţie şi promovare de conţinut muzical, Universal Music România este şi o companie de marketing, implicată în dezvoltarea de strategie de brand, bazată pe asocierea cu industria de entertainment, prin realizarea unor parteneriate menite să crească achiziţia şi retenţia clienţilor pentru diverşi parteneri.
MediaPro Music a fost înfiinţată în urmă cu 17 ani şi deţine un catalog local important, care include peste 3.000 de piese şi un portofoliu de peste 50 de artişti locali, precum Loredana, Andra, Holograf, Vunk, Ştefan Bănică, Nicole Cherry, Lora, Ami.
Sursă: www.gandul.info