Compania de stat TAROM este în mijlocul unui proces de modernizare al flotei aeriene. Astfel, compania de transport aerian caută să își vândă o parte din flotă pentru a face loc avioanelor cumpărate anul trecut și care vor intra în exploatare până la sfârșitul lunii februarie.
TAROM își vinde o parte din flotă pentru a face loc noilor ATR-uri
Astfel, TAROM a pus la vânzare șapte avioane ATR de tip 42-500 și încă două avioane ATR de tip 72-500. Prețul pentru cele șapte avioane erau produse între anii 1997 și 2000 și pornesc de la 2,66 milioane de dolari cel mai vechi până la 2,93 milioane dolari avionul YR-ATG, produs pe 25 februarie 2000, deci cu o vechime de 20 de ani.
În ceea ce privește avioanele ATR 72-500, ambele produse în anul 2009, aeronavele sunt puse la vânzare cu prețul de 6,28 milioane dolari, respectiv 6,47 milioane.
Din prețurile minime solicitate de TAROM, cele nouă ATR-uri vechi din flotă urmează să fie vândute pentru suma minimă de 32.260.000 dolari, arată cei de la boardingpass.ro.
Avioanele sunt parte a unui program de buy-back încheiat între TAROM și ATR și Nordic Aviation Capital (NAC). Avioanele vor ajunge însă la cele două părți doar dacă TAROM nu reușește să le vândă la un preț mai bun.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Plouă cu bonusuri la Betano: 50 lei pariu gratuit, 100+400 rotiri gratuite și bonus de bun venit 100% până la 500 lei
Noile ATR-uri ale TAROM-ului sosesc la sfârșitul lunii februarie
Cele nouă ATR-uri vor fi date în sistem buy-back pentru a face loc avioanelor tip ATR 72-600, cumpărate în vara anului trecut de către TAROM.
Noile aparate de zbor au sistem de navigaţie care corespunde cerinţelor de echipare ce vor deveni obligatorii de la anul. Totodată, cabina de pasageri este modernizată, iar nivelul de zgomot redus. Capacitatea de depozitare a bagajelor de mână este mult mărită faţă de capacitatea actuală. Acestea vor fi folosite în special pe cursele interne
Potrivit surselor FANATIK, TAROM a luat decizia de a renunța la vechile ATR 42-500 întrucât costurile cu mentenanța erau prea mari, motiv pentru care flota avea nevoie de modernizare.
Boardingpass arată că primele trei ATR-uri 72-600, înmatriculate YR-ATJ, YR-ATK, YR-ATL, sunt într-un hangar de pe aeroportul Francazal din sudul Toulouse-ului pentru a fi vopsite și vor intra în flota TAROM până la finalul lunii februarie.