Situație alarmantă în școlile din România! 39% dintre elevi sunt analfabeți funcțional

Claudiu Surmei   
în Stiri de ultima ora
24/01/2019, 12:34
Situație alarmantă în școlile din România! 39% dintre elevi sunt analfabeți funcțional GALERIE FOTO
39% dintre elevii din România sunt analfabeți funcționali

Statisticile ultimilor ani scot la iveală o situație alarmantă în școlile din România! 39% dintre elevi sunt analfabeți funcțional, adică nu pot înțelege un text pe care îl citesc la prima vedere și nu pot face deducții logice simple. Din păcate, România ocupă primul loc în Europa în clasamentul analfabetismului funcțional.

Pare greu de crezut, dar 39% dintre elevii români sunt analfabeți funcțional. O persoană este în zona anlafabetismului funcțional dacă ea este capabilă să citească foarte bine un text, este capabilă să memoreze multe informații din textul respectiv, de asemenea să le reproducă, dar nu reușește să folosească informațiile respective în viața de zi cu zi. Altfel spus, ceea ce a citit, a învățat sau a auzit nu îi folosește la nimic atâta vreme cât în viața normală, în diferite contexte, nu reușește să folosească informațiile respective”, spune Liliana Romanciuc – Asociaţia Română de Literaţie.

România e printre codașele Europei în clasamentul analfabetismului funcțional
România e printre codașele Europei în clasamentul analfabetismului funcțional

39% dintre elevii din România sunt analfabeți funcțional

Pentru a ne da seama ce înseamnă analfabet funcțional, experții în politici de educație ne dau un exemplu. La clasa a șaptea, într-o problemă de Fizică li se cere elevilor să ia două rigle și să așeze muchiile teșite astfel încât să formeze un jgheab. Foarte simplu, ați putea spune, însă nu și 39% dintre elevii din România. Mulți nu știu ce înseamnă teșit, jgheab sau mai grav, muchie.

„Fie că suntem în bucătărie, fie că ne spălăm pe dinți și folosim pasta de dinți, trebuie să știi să citești și să înțelegi ce srie acolo, să știi ce îți ajută și de ce să te ferești. Obișnuim să spunem că asta înseamnă să funcționezi în societate, să funcționezi tu ca persoană, de asta conceptul se numește alfabetizare funcțională”, mai spune Liliana Romanciuc.

Nivelul de alfabetizare este testat în România din anul 2000, iar de atunci țara noastră nu a reușit să se ridice din coada clasamentului la nivel european. Situația s-a mai îmbunătățit în timp, însă suntem încă între ultimele trei locuri în ceea ce privește capacitatea elevilor de 15 ani de a înțelege ceea ce citesc sau de a rezolva probleme simple.

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×