Avioanele comerciale care au Wi-Fi la bord sunt vulnerabile, sustin specialistii, care avertizeaza ca exista riscul ca acestea sa fie deturnate de la distanta. Raportul unei agentii care lucreaza pentru Congresul american, GAO (Government Accountability Office), arata ca sute de avioane ar putea sa se confrunte cu scenarii care par mai mult rupte din filme: computerele de bord ar putea fi atacate de hackeri care folosesc reteaua de Wi-Fi pentru pasageri, preluand astfel controlul asupra aeronavei, sau avionul poate fi manevrat chiar de cineva aflat la sol, relateaza CNN.
E posibil sa deturnezi un avion cu Androidul? Ce spun expertii din aviatie
Unul dintre autorii raportului, Gerald Dillingham, a declarat ca aparatele de zbor precum Boeing 787 Dreamliner, Airbus A350 sau A380 au sisteme computerizate avansate in cabina pilotilor, care sunt conectate la acelasi sistem Wi-Fi folosit si de pasageri.
„Tehnologiile de comunicatii moderne, inclusiv conexiunea prin IP, sunt din ce in ce mai utilizate in aeronave, iar acest lucru creeaza posibilitatea ca indivizi neautorizati sa acceseze si sa compromita sistemele electronice ale avionului”, se precizeaza in raport, care are la baza explicatii ale expertilor din aviatie si securitate cibernetica.
Anchetatorii guvernamentali au precizat ca este teoretic posibil ca o persoana care are doar un laptop sa controleze aeronava, sa introduca un virus in computerele de bord sau sa preia controlul asupra sistemelor de navigatie din carlinga si a sistemelor de alertare.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17
Pasagerii Lufthansa vor avea acces la Internet in timpul zborului
Dillingham a precizat ca, desi aceste vulnerabilitati sunt reale, exista mai multe mecanisme speciale prin care pilotul poate corecta o astfel de problema.
Sursă: www.ziare.com