O veste îngrijorătoare cu privire la aviație vine de la cei de la Eurostat, potrivit cărora aflăm că flota aeriană comercială a României este una dintre cele mai îmbătrânite din Uniunea Europeană. Datele sunt culese dintr-un raport dat publicităţii de organismul Comisiei Europene care se ocupă cu statistica, cu ocazia zilei internaţionale a aviaţiei civile (ONU).
România are una dintre cele mai învechite flote comerciale din UE
Mai exact, nu mai puțin de 39% din flota comercială a României are peste 20 de ani vechime, în timp ce la nivelul Uniunii Europene procentul de avioane atât de vechi este de doar 17%. Mai rău ca noi stau numai cinci țări din UE. este vorba de Suedia (55%), Lituania (52%), Croaţia (50%), Bulgaria (44%) şi Cipru (40%).
Datele Eurostat arată că din flota totală de 6.711 de avioane din UE aproximativ o cincime (21%) sunt avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, aproape o treime (27%) sunt avioane cu o vechime cuprinsă între cinci şi nouă ani, 19% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 10 şi 14 ani, 17% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 15 şi 19 ani şi restul de 17% sunt avioane mai vechi de 20 de ani.
Ce spun specialiștii din aviație despre faptul că vechimea avioanelor din flota comercială română
Specialiștii în aviație nu sunt însă neapărat îngrijorați de această statistică. Ei susțin că dacă mentenanța se face cum trebuie și dacă avioanele sunt ținute în exploatare în funcție de numărul orelor de zbor efectuate, atunci totul este în regulă.
„Vechimea reală a aeronavelor se calculează după numărul de ore zburate, nu după numărul de ani care au trecut de la ieşirea lor pe poarta fabricii. Pot exista, de exemplu, avioane vechi de 25 de ani, dar care nu şi-au consumat nici măcar o jumătate de viaţă pentru că nu au fost zburate intensiv.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
În principal, avioanele înmatriculate în România care au o vechime de peste 20 de ani sunt cele de tipul Boeing 737-300 şi ATR. Şi tocmai de aceea încercăm să le schimbăm cu unele mai noi”, a declarat expertul în aviaţie Sorin Stoicescu, arată adevărul.ro.
România are mai puțin de 1% din flota comercială a UE
Eurostat mai arată că operatorii de transport aerian din Uniunea Europeană aveau în anul 2017 o flotă compusă din 6.711 avioane utilizate pentru transportul de pasageri sau marfă. O cincime din această flotă (1.312 avioane sau 20%) era operată de companii cu sediul în Marea Britanie, în timp ce flota aeriană din România era compusă din 62 de avioane, adică 0,9% din flota UE.
Statele membre cu cele mai mari flote aeriene sunt în ordine: Marea Britanie (1.312 avioane sau 20% din totalul de 6.711 de avioane), Germania (1.100 avioane sau 16%), Franţa (571 de avioane sau 9%), Irlanda (569 avioane sau 8%) şi Spania (509 avioane sau 8%).
La polul opus sunt Cipru (10 avioane), Lituania (27 avioane), Croaţia (30 avioane), Slovenia (42 avioane), Estonia (46 avioane), Bulgaria (54 avioane), Letonia (57 avioane) şi România (62 avioane). Eurostat subliniază că aceste date nu iau în calcul avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme.