Consiliul Concurenței a lansat o nouă platformă online, după cea care compara prețurile la carburanți. Astfel, oficialii au dat drumul la Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, un sinte online care va afişa preţul produselor din aproximativ 1700 de magazine integrate. Pentru platforma de monitorizare a preţurilor alimentelor şi pentru cea a carburanţilor au fost alocaţi 300 de mii euro.
A fost lansată o platformă online cu cele mai bune prețuri
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a declarat că „Această informare mai lesnicioasă a clientului va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul preţurilor din magazinele care sunt mai ieftine. În felul ăsta facem piaţa, concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine, aducând convergenţa preţurilor spre nivelul mai scăzut. Acoperim marile lanţuri de magazine care reprezintă peste jumătate din comerţul de alimente, în momentul de faţă, platforma va putea fi îmbunătăţită în timp, va putea fi lărgită. Am vrea să introducem şi posibilitatea de a identifica produsele din România. De asemenea, dacă sunt alte lanţuri mai mici, interesate, vor putea şi ele să fie integrate în platformă”, a spus Chirițoiu.
Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu a afirmat că „Vorbim de o informare rezervată totuşi sub sancţiunea de a nu fi completă şi corectă aşa cum încercăm noi să veghem asupra intereselor consumatorilor. Nu rareori ieftin a fost de fapt a fi dovedit noul scump. De exemplu fructele tratate cu substanţe care diminuează perisabilitatea, pot fi aduse la un preţ mai bun pe piaţă, sunt nu neapărat cele mai sănătoase. Aşa cum vorbeam despre produsele care imită produsele lactate cu siguranţă mult mai ieftine decât cele obţinute din materii prime naturale, de asemenea sunt mai ieftine dar nu neapărat cele mai sănătoase. Aşa că noi considerăm aceasta un prim pas care veghează într-adevăr la interesele consumatorului, anume acela de a avea o competiţie în interesul lui”, a spus preşedintele ANPC.
Platforma prețurilor la alimente vine după succesul platformei prețurilor la carburanți
Președintele Consiliului Concurenței a mai declarant că prețurile scăzute la carburanți depend mai mult de materia primă iar platforma nu a putut genera decât o scădere foarte mică a prețului: „La carburanţi interesul a fost foarte mare. Lucrurile au mers bine tehnic. Produsul e fiabil, pe termen mediu lucrurile vor merge bine. Ne vom asigura că informaţiile care sunt furnizate consumatorilor sunt actualizate şi sunt corecte. Dacă vedem scăderi de preţ la petrolului o să vedem şi scăderi la pompă. Dacă e perioadă de creştere o să vedem creştere la pompă. Ce urmărim noi cu Monitorul Preţurilor este să comprimăm partea de marjă de distribuţie, de benzinărie, care e undeva la 2%. Nu vă aşteptaţi să vedeţi scăderi dramatice de preţ când nu avem de unde să fie”, a explicat Chiriţoiu.
Platformele vor avea date mai exacte decât Institutul Naţional de Statistică, şi vor putea fi utilizate de INS. Pentru cele două aplicaţii, Monitorul Preţurilor Carburanţilor şi Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, Consiliul Concurenţei a alocat 300 de mii de euro. În cadrul Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare sunt integrate la acest moment 1700 de magazine.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet