Ministerul Educației vrea să amâne evaluarea transdisciplinară din clasa a VIII-a, după rezultatele dezastruoase obținute de elevii români la testele PISA. Măsura este prevăzută într-un proiect de ordonanță de urgență publicat luni pe site-ul insitituției, iar printre motivele invocate se numără și acela că procesul de predare, învăţare şi evaluare nu s-a realizat transdiciplinar până în momentul de față.
Ministerul Educației amână evaluarea transdiciplinară
Mai concret, propunerea legislativă presupune o nouă amânare a punerii în aplicare a termenelor prevăzute în Legea educaţiei naţionale din 2011. Astfel, în urma analizei situaţiei „generaţiei de elevi care a început clasa a V‐a în anul şcolar 2017 ‐ 2018 şi care, potrivit prevederilor art. 361, alin.(3), lit.b) din Legea educaţiei naţionale nr. 1 /2011, cu modificările şi completările ulterioare, ar urma să susţină la examenul de evaluare naţională probe transdisciplinare, în conformitate cu prevederile art. 74, alin. (5) , în contextul în care până în acest moment, procesul de predare – învăţare – evaluare nu s-a realizat transdisciplinar”.
Practic, Ministerul Educaţiei propune prorogarea termenului pentru desfăşurarea evaluării naţionale cu probe transdisciplinare până la absolvirea clasei a 8-a. Trebuie spus faptul că măsura vizează generaţia de elevi care începe în anul 2020-2021 clasa a 5-a.
Vești bune, însă, pentru școlile doctorale, care scapă, cel puțin deocamdată, de retragerea acreditării. Acestea își vor putea păstra acreditarea până la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021, se arată în noul proiect de lege.
Ministrul Educației: „Abordăm cu seriozitate măsurile concrete pe care ministerul trebuie să le ia cu privire la rezultatele testelor PISA”
Prezentă în cursul zilei de luni la o dezbatere pe tema rezultatelor testelor PISA, ministrul Educației a vorbit la rândul său despre măsurile pe care instituția se pregătește să le implementeze. Cei vizați de noile legi sunt elevii în risc de excluziune, curriculum, formarea iniţială şi continuă, echipele manageriale, resursele , datele de cercetare şi bunele practici.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
„Ministerul Educaţiei şi Cercetării se va concentra în intervenţiile pe factorii care ţin de şcoală, adică curriculum scris şi predat, recrutarea şi menţinerea profesorilor în sistem, dar şi resursele de învăţare.
Aceste măsuri se vor lua doar în acord cu actorii educaţionali. Dacă vom fi cu toţii prezenţi în viaţa şcolii, aşa cum realiza un act educaţional de calitate”, a declarat Monica Anisie.
„Ministerul Educaţiei se preocupă cu tot ceea ce înseamnă elevi şi tineri , iar măsurile pe care le voi lua vor fi ca urmare a întrebării pe care mi-o voi pune şi anume <