Ministerul Agriculturii monitorizează lanţurile de magazine. Adrian Oros: ”După ce au crescut brusc, majoritatea preţurilor au revenit la valorile iniţiale”

Traian Terzian   
în Stiri de ultima ora
26/03/2020, 08:24
Ministerul Agriculturii monitorizează lanţurile de magazine. Adrian Oros: ”După ce au crescut brusc, majoritatea preţurilor au revenit la valorile iniţiale”
Ministerul Agriculturii monitorizează prețurile la raft ale lanţurilor de magazine, iar Adrian Oros recunoaște că a existat o scumpire bruscă după instaurarea stării de urgență

Ministerul Agriculturii monitorizează prețurile la raft ale lanţurilor de magazine, iar Adrian Oros recunoaște că imediat după instaurarea stării de urgență majoritatea produselor s-au scumpit brusc.

Ministerul Agriculturii monitorizează lanţurile de magazine

”Aş vrea să mă refer la faptul că încă de la începutul crizei, noi, din Ministerul Agriculturii, şi prin Direcţiile Agricole Judeţene am declanşat o acţiune de monitorizare a preţurilor la raft. Şi am luat majoritatea retailerilor mari, lanţurile de magazine”, a declarat ministrul Agriculturii despre monitorizarea lanțurilor de magazine.

”Şi avem monitorizări în data de 17 martie, deci a doua zi după declanşarea stării de urgenţă, în 19 şi în 24. Am luat, sigur, principalele produse de bază. Şi dacă ne uităm şi analizăm situaţia pe care o avem aici, imediat, în data de 17 preţurile au crescut brusc la aproape toate aceste produse de bază, dar constatăm că în data de 19 şi în 24, majoritatea dintre aceste preţuri, mai puţin mărfurile care vin din import, au revenit la valorile iniţiale”, a spus Adrian Oros la Realitatea Plus.

”Diferenţe foarte, foarte mici. Asta mă refer la marii retaileri. Nu contest că în anumite magazine de cartier sau în anumite pieţe unii indivizi nu au încercat şi nu au reuşit să facă speculă şi la un moment dat să crească aceste preţuri, dar pe termen lung am constatat că într-o săptămână, chiar dacă la început preţurile au crescut brusc şi au speriat lumea, ele au coborât simţitor din două motive, spunem noi”, a continuat nimistrul.

”Este o problemă de schimbare de comportament a cumpărătorului”

”Este vorba de o schimbare de comportament de aprovizionare, pentru că iniţial la declanşarea crizei toată lumea a alergat şi a făcut stocuri, iar apoi cumpărăturile au devenit din ce în ce mai puţine. În paralel s-au închis şi restaurantele şi fast-food-urile”, a explicat Adrian Oros.

”Deci situaţia este paradoxală şi nu este o problemă de producţie sau de aprovizionare, este o problemă de schimbare de comportament a cumpărătorului care, sperăm noi, într-o săptămână – două, să revină la ceea ce a fost iniţial”, a afirmat ministrul Agriculturii.

”În paralel, noi suntem în legătură continuă cu toate asociaţiile de producători agricoli, de fermieri, de retaileri, şi i-am sfătuit să stea la masă toţi şi să discute despre acest preţ, pentru că dacă statul vine şi plafonează doar preţul la raft, nu rezolvă nimic”, a precizat Oros.

”În primul rând, vor fi afectaţi producătorii, şi de regulă cei mici, adică producătorii români, ei vor pierde primii. Apoi, vom încuraja piaţa neagră şi specula, iar cei puternici îşi vor face stocuri. Deci nu aşa se rezolvă treaba”, a încheiat ministrul.

Un studiu realizat de Unlock Research arată că mai mulți dintre români sunt îngrijorați de impactul epidemiei asupra stării lor financiare (46%) decât de starea lor de sănătate (40%).

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×