În curând vom afla care sunt noxele reale emise de mașinile diesel, odată cu introducerea noilor reglementări. Acest lucru i-a făcut pe mulţi constructori de automobile să nu mai iubească atât de mult motorina. O astfel de reglementare este noul standard al procedurii de testare a vehiculelor uşoare armonizate (WLTP), care înlocuieşte noul ciclu european de conducere (NEDC).
Acest lucru ar trebui să reducă discrepanţele dintre rezultatele laboratorului şi emisiile reale. Ca urmare, cifrele privind economia de combustibil şi emisiile de CO2 cu care suntem acum obișuiți s-ar putea schimba în mod dramatic.
Citește și Ce se întâmplă cu mașinile diesel, în România. Suntem pe primul loc în Europa
Citește și Comisia Europeană ar putea interzice mașinile diesel! Câți români vor fi afectați!
Odată cu apariția noxelor reale emise de mașinile diesel, piata mașinilor pe motorină va avea de suferit și mai mult
De aceea, era automobilelor Diesel se apropie de sfârşit. Producătorii de automobile au renunţat la multe modele de maşini care funcţionează pe motorină în 2018 şi și-au îndreptat atenția și fondurile pe alte modele, cum ar fi cele electrice.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
Scandalul Dieselgate a fost explozia care a atras atenția asupra industriei diesel și de atunci mulţi producători de automobile, dar şi şoferi, şi-au întors spatele acestui tip de combustibil, potrivit express.co.uk.
Vânzările de autovehicule diesel noi au scăzut dramatic, cu aproximativ o treime, pe parcursul anului trecut. Potrivit unei liste compilate de Autocar, au existat cel puţin 16 modele de maşini diesel diferite care nu se mai produc în 2018.
Mai mulţi producători de maşini au declarat că vor renunţa la gama lor de diesel, inclusiv Fiat Chrysler, până în 2022. Volvo a declarat că nu va introduce mai multe maşini diesel noi după lansarea V60, iar Subaru, Suzuki şi Porsche au renunţat la motorina din cauza lipsei de cerere sau chiar din cauza standardelor ridicate privind emisiile.
Vorbim aici de Fiat 500X, Kia Rio, Mitsubishi Outlander şi Vauxhall Corsa. Alte modele care au fost dărâmate de scăderea motorinei în preferinţele şoferilor sunt Honda CR-V, Kia Venga, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Porsche Macan, Porsche Panamera, Seat Toledo, Skoda Fabia, Toyota Avensis, Toyota RAV4 şi Toyota Verso.
Mașinile diesel, interzise în Germania
Anul acesta, tribunalul administrativ federal din Germania a decis că primăriile a două oraşe germane au dreptul să impună interdicţii de circulaţie maşinilor care funcţionează cu motorină. Astfel, de aici şi până la măsuri asemănătoare şi în cazul României sau al altor state care au un nivel ridicat de poluare nu mai este decât un pas.
În România, din 6 milioane de maşini înmatriculate, 3 milioane sunt diesel. Astfel, dacă autoturismele diesel ar fi interzise, după publicarea noxelor reale, asta ar însemna să aibă un impact major care ar viza milioane de cetăţeni români!
În Uniunea Europeană, există deja oraşe care au anunţat că vor interzice maşinile diesel, cum este cazul Romei, care va face asta începând cu 2024. În Londra, proprietarii maşinilor mai vechi de 11 ani, diesel, vor plăti o taxă suplimentară dacă vor să le pună în circulaţie, iar în Paris nu vor mai avea voie să circule maşinile diesel mai vechi de 2005. Nici în Madrid şi Atena nu vor mai circula maşini diesel din 2025.