România are cea mai mare proporţie de absolvenţi de ştiinţe socio – economice din UE, se arată în Strategia naţională a Guvernului pentru învăţământul terţiar 2015-2020. Universităţile private au contribuit substanţial la creşterea numărului absolvenţilor de sub cupola ştiinţelor „umaniste”care s-au dovedit neangajabili.
Guvernul şi-a asumat pentru următorii cinci ani corelarea ofertei învăţământului superior cu nevoile pieţei muncii prin dezvoltarea programelor de studii în inginerie, IT, energie, bioeconomie şi alte domenii care asigură acum angajabilitatea absolvenţilor de profil pe piaţă.
Cum am ajuns să avem cea mai mare pondere de absovenţi de ştiinţe socio-umaniste din EU
72% dintre absolvenţi au obţinut în anul 2008 diplome de sub cupola domeniului „umanist”, iar 58% dintre absolvenţii din România – diplome în ştiinţe sociale, se arată în Analiza Băncii Mondiale din 2011 (Functional Review: Higher Education Sector; Analiză funcţională: sectorul învăţământului superior din România), citată în Strategia naţională pentru învăţământul terţiar 2015-2020.
Ştirea MOMENTULUI în showbiz! Două SUPER vedete DIVORŢEAZĂ! Copiii, în LACRIMI
Începând din anul 2000, creşterea rapidă a învăţământului superior s-a bazat pe programe de studii în domeniul ştiinţelor sociale, în timp ce domeniile inginereşti şi ştiinţifice au înregistrat o scădere în termeni relativi (dar nu şi în termeni absoluţi), potrivit Analizei Băncii Mondiale din 2011. Astfel că, 63% dintre locurile create pentru învăţământul superior au vizat domeniile ştiinţelor sociale, ale ştiinţelor economice şi ale celor juridice.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
Coloşii de carton au creat şi întreţinut haosul şi decuplarea educaţiei universitare de la piaţa muncii
Această orientare spre profilul de studii socio-economice a fost declanşată de învăţământul superior particular, în plină dezvoltare, care s-a specializat în aceste domenii. Consecinţa cea mai presantă a creşterii/supraofertei de programe de studii de sub cupola ştiinţelor umaniste şi economice este faptul că avem cea mai mare proporţie de absolvenţi de ştiinţe socio – economice din UE, se arată în Strategia citată.
GALERIE FOTO WOW / Alina Eremia a ÎNCINS toată plaja!
În contrast, doar 24% dintre absolvenţi au obţinut diplome în domeniile ştiinţelor „reale” (includem aici Inginerie, Medicină, Fizică, Chimie şi altele similare), potrivit raportului Băncii Mondiale pe care l-am citat anterior.
În acest context, Guvernul şi-a propus recalibrarea ofertei învăţământului superior la exigenţele pieţei muncii, printr-o serie de măsuri asumate în Strategia naţională privind învăţământul terţiar, în orizontul următorilor cinci ani, informează economica.net
FOTO. A cerut DIVORŢ după ce a găsit poze mai vechi cu nevasta: „Vreau copii, nu şopârle. Are 20 de operaţii estetice”
– Universităţile vor gândi programe de studii care dezvoltă competenţele transversale şi antreprenoriale ale studenţilor, şi care le vor creşte valoarea de piaţa muncii.
În acest sens, ARACIS, cel mai înalt for al evaluării calităţii programelor de studii universitare din România, va evalua, în următorii cinci ani, gradul de inovare curriculară al universităţilor, şi măsura în care competenţele transversale şi antreprenoriale au fost introduse cu succes în curriculum.
GALERIE FOTO. Ronaldo a comis-o grav! A încercat să „agaţe” o fată de 16 ani! Puştoaica a făcut totul PUBLIC
În plus, universităţile care elaborează programe de studii ce integrează cu succes în curriculum formarea competenţelor transversale şi antreprenoriale vor primi finanţare suplimentară.
Experţi naţionali şi internaţionali vor evalua transparent, după criterii calitative şi cantitative, măsura în care universităţile au realizat acest obiectiv, şi vor direcţiona fondurile suplimentare către cele care au performat la acest capitol.
FOTO. Simona Halep, în COSTUM DE BAIE! A sărbătorit victoria la PISCINĂ
– Universităţile vor proiecta curriculum universitar pornind de la competenţele profesionale solicitate pe piaţa muncii.
– Mai mult, universităţile vor pune accent mai ales pe formarea competenţelor necesare în sectoarele economice cu potenţial competitiv şi în domeniile de specializare inteligentă: industria auto şi componente, IT, procesarea alimentelor şi a băuturilor, sănătate şi produse farmaceutice, turism şi eco-turism, textile/pielărie, lemn şi mobilă, industrii creative, energie şi management de mediu, bioeconomie, biofarmaceutică şi biotehnologii, eco-nano-tehnologii şi materiale avansate şi sănătate, se arată în Strategia Guvernului pentru învăţământul terţiar.