Greşeli la volan! 6 reguli total greşite învăţate la şcoala de şoferi! Ambreiaj, frână! Cu toţii am auzit asta în primele zile la şcoala de şoferi. Teoriile ne sunt date peste cap acum. Nimeni nu se naşte învăţat şi uneori nici instructorii auto nu le ştiu chiar pe toate. Vezi mai jos nişte reguli învăţate de la instructori, dar care nu au niciun sens!
Să iei virajul cu piciorul pe ambreiaj
Indiferent în ce treaptă eşti, nu calci ambreiajul atunci când iei virajul şi nu schimbi vitezele în viraj, pentru că ai nevoie de ambele mâini pe volan. Trebuie să reduci viteza înainte de curbă, intri în curbă în frână de motor, nu frânezi şi nu accelerezi când nu ai roţile drepte, altfel rişti să destabilizezi maşina. Apeşi din nou acceleraţia la ieşirea din viraj. Click pe meci în aplicaţia de mai jos pentru detaliile complete: echipe de start, comentariul live, statistici, clasament în timp real! Click pe GRUPA G pentru a vedea rezultatele din celelalte jocuri din grupele Europa League! Click pe MECIURILE ZILEI pentru a vedea toate jocurile de azi.
Să calci ambreiajul odată cu frâna
„Ambreiaj şi frână”, îţi spune instructorul de pe scaunul din dreapta, pe durata celor 30 de ore de condus. De ce crezi că maşinile cu transmisie automată nu au ambreiaj? Exact! Ambreiajul este acolo doar pentru schimbarea treptelor de viteză. În rest, uită de existenţa acelei pedale!
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
Ordinea asigurare – semnalizare – schimbare direcţie
Mulţi semnalizează intenţia, apoi se asigură. Alţii au impresia că semnalul le dă prioritate. Niciuna dintre abordări nu este corectă, deci să recapitulăm: te asiguri, dai semnal şi, dacă ai cale liberă, schimbi banda sau direcţia de circulaţie. Întotdeauna în această ordine!
Greşeli la volan! Tu cum semnalizezi în sensul giratoriu?
Încadrarea şi semnalizarea greşită în sensuri giratorii
Dacă ţi se pare că este greu să menţii traiectoria corectă în sensurile giratorii, chiar şi atunci când marcajele sunt bine definite, înseamnă că ai făcut şcoala cu un instructor care, în timpul orelor cu tine, prefera să citească ziarul. Semnalizezi spre stânga ca să-i anunţi pe ceilalţi participanţi la trafic că rămâi în sensul giratoriu şi semnalizezi dreapta ca să-i anunţaţi că îl părăseşti. Niciodată invers!
Încadrarea şi semnalizarea greşită în sensuri giratorii
Dacă ţi se pare că este greu să menţii traiectoria corectă în sensurile giratorii, chiar şi atunci când marcajele sunt bine definite, înseamnă că ai făcut şcoala cu un instructor care, în timpul orelor cu tine, prefera să citească ziarul. Semnalizezi spre stânga ca să-i anunţi pe ceilalţi participanţi la trafic că rămâi în sensul giratoriu şi semnalizezi dreapta ca să-i anunţaţi că îl părăseşti. Niciodată invers!
Schimbarea incorectă a treptelor de viteză
Un instructor auto îţi va spune că, în general, trebuie să schimbi treptele de viteză atunci când turometrul îţi arată 2.000 rpm. Dar nu îşi spune că motoarele diesel trebuie tratate atlfel, pentru că subturarea va duce la probleme mari, ca înfundarea EGR-ului (Exhaust Gas Recirculation) sau/şi la defectarea turbinei. Vei simţi că maşina pierde din putere, iar o vizită la service îţi va scoate din buzunar sume serioase.