După scandalul emisiilor poluate, gigantul german Volkswagen a început să se focuseze pe automobilele electrice. Mai mult, a anunțat că de acum înainte va renunța la mașini pe motorină sau benzină. Vestea a dat-o chiar șeful departamentului de strategie a producătorului auto, în cadrul unei conferințe organizate la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg. ”2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”, a spus Michael Jost.
Ulterior, un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, pentru Reuters, că gigantul german va lăsa în urmă autovehiculele pe motorină și benzină, dar în schimb se va concentra pe mașinile electrice. Acum, decizia Volkswagen pune compania în competiție directă cu Tesla a lui Elon Musk. Nemții au anunțat luna trecută că au în plan un automobil electric de 20.000 de euro și gândul de a schimba fabricile din Germania, asta pentru a putea produce mașini electrice.
Volkswagen renunță la mașinile pe motorină sau benzină! ”2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”
Însă, în urma unui raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forței de Muncă(IAB), se arată că Germania va pierde, până în anul 2035, aproape 114.000 de locuri de muncă după trecerea de la fabricarea mașinilor electrice. Costurile sunt estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, conform agerpres.ro.
Și, potrivit datelor apreciate de IAB, cele mai multe locuri pierdute, adică 83.000, vor face parte din segmentul fabricării de automobile, pentru că producerea de motoare pe benzină și motorină implică mai mulți muncitori decât pentru motoarele folosite la automobilele electrice. Astfel, cei mai afectați angajatori vor fi cei calificați, dar și cei necalificați ori chiar și cei cu studii superioare.
Iar, până în 2035, Institutul pentru Cercetarea Forței de Muncă estimează că mașinile electrice vor avea o cotă de piață de 23%. De altfel, transformările prin care trece Germania legat de automobile sunt din cauza poluării urbane din multe orașe, fiind una ridicată, ba chiar mai ridicată decât prevăd normele UE, lucru care a determinat autoritățile să găsească o soluție pentru a o reduce pe cât posibil.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Antonia îți aduce 777 rotiri gratuite la Betano! Garantat, fără depunere