Puţini ştiu că Dacia Piteşti a fabricat şi o autoutilitară. Da, în anii ’70 a apărut pe poarta fabricii prima Dacia D6 Estafette. Au fost făcute doar 642 de exemplare, iar acestea au nu au fost puse în vânzare niciodată. Au deservit doar instituţiile de stat. Se spune că producţia de Dacia D6 s-a oprit din cauza Elenei Ceauşescu, care nu vroia să vadă românii un neam de hipioţi. Asemănarea cu van-ul Volkswagen din anii ’60 fiind, în viziunea ei, mult prea periculoasă.
Singura maşină Dacia D6 Estafette în stare de funcţionare este, se pare, cea a lui Dudi Levente, potrivit ProMotor.ro. Maşina a fost produsă în 1977. Dudi Levente este cel care a restaurat-o. Primul proprietar a fost o instituţie de stat, autoutilitara deservind restaurantul Comitetului Central al PCR. După Revoluţie a ajuns în curtea Poliţiei de Frontieră Constanţa fiind vândută apoi la sfârşitul anilor 90 unui cetăţean din Tuzla. Ulterior ea a fost achizitţonată de actualul proprietar şi restaurată pe parcursul a mai multor ani. Pentru piesele lipsă sau deteriorate care nu au putut fi găsite noi s-a apelat la un exemplar donator. Din fericire, proiectul s-a încheiat cu succes. Click pe meci în aplicaţia de mai jos pentru detaliile complete: echipe de start, comentariul live, statistici, clasament în timp real! Click pe GRUPA 5 pentru a vedea programul şi rezultatele din celelalte jocuri din preliminariile CM 2018! Click pe MECIURILE ZILEI pentru a vedea toate jocurile de azi.
Dacia interzisa de Elena Ceausescu copia Renault Estafette
Dacia D6 este prima autoutilitară fabricată vreodată de Automobile Dacia, fiind o asamblare în sistem CKD a modelului francez Renault Estafette. A fost asamblată în România între 1975 şi 1978, fiind realizate doar 642 de exemplare.Pentru a scuti o parte din costurile colecţiei CKD (R12-Dacia 1300), Regia Naţională Renault a transferat la Mioveni fabricaţia unei cutii de viteze , pentru gama utilitară Estafette.
Practic a fost mutată linia de fabricaţie de la Cleon, din Franţa, în Romania cu şcolarizarea personalului roman timp de 3-6 săptămâni. În perioada 1975-1978 la Mioveni au fost asamblate 642 de autoutilitare (1975 – 176 unitati, 1976 – 49, 1977 – 371, 1978 – 46). Motorul şi toate anexele sale (mai puţin pompa de apă şi carcasa filtrului de aer) erau comune cu cele ale modelui Dacia 1300, fiind de fabricaţie românescă.
Tot de fabricaţie românească erau sistemul de frânare care echipează puntea spate, geamurile, plafonierele, anvelopele şi tapiţeria. Varianta de caroserie asamblată la Mioveni a fost cea de transport mărfuri, cu plafon standard. Principalul beneficiar al modelului Dacia D6 a fost Poşta Română, automobilul fiind vândut exclusiv instituţiilor de stat. Uzina Autobuzul din Capitală a încercat echiparea unei caroserii TV cu mecanica Estafette, proiectul fiind un eşec.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17