Cine sunt turiştii dispăruţi în Munţii Făgăraş! Ultimele imagini cu ei pe munte

Raluca Ogaru
în Reality show
11/04/2018, 09:03
Cine sunt turiştii dispăruţi în Munţii Făgăraş! Ultimele imagini cu ei pe munte GALERIE FOTO

Vezi aici ultimele imagini cu ei pe munte!

Cei trei turişti dispăruţi sunt din Iaşi şi sunt în vârstă de 18, 62 şi 64 de ani.  Au mai parcurs acest traseu, însă pe vreme mai caldă, iar acum li-au propus să îl facă pe timp de iarnă, în condiţii mai puţin favorabile.

Din nefericire, alarma a fost dată de stareţul de la Schitul BReaza, care a observat că maşin celor 3 nu a mai părăsit parcarea de ceva timp. Familia însă suţine că ei aşa pleacă şi că nu ar trebui să îşi facă cineva griji. ”Familia prea destul de relaxată, au spus că au plecat într-o expediţie pentru 2 săptămâni, să nu ne îngrijorăm”, spune Marian Rasaliu, prefect de Braşov.

Din păcate, elicopterul MAI care survolează zona a depistat două persoane îngropate în zăpadă, la o altitudine de peste 1800 m. Din păcate, riscul unei avalanşe este foarte mare, iar elicopterul nu poate ateriza. Nu se ştie încă dacă trupurile găsite sunt chiar ale turiştilor din acest grup.

”La ora 17, este o informaţie care nu este validată 100%, în urma survolului elicopterului care a plecat la ora 14.30, a fost văzută o persoană cu capul în jos, dar abătută mult de la traseele turistice. Elicopterul nu a putut observa prea multe, însă a mers să alimenteze la Sibiu şi urma să se întoarcă la locul respectiv. Cert este că s-au abătut mult de la traseu, acum nu ştiu dacă ei sunt în partea dinspre Braşov sau Argeş. Ultima dată când au vorbit cu cineva a fost duminică, 1 aprilie, atunci când tânărul a vorbit cu mama lui şi i-a transmis că bătea vântul foarte tare, că vizibilitatea era foarte mică, că au văzut o avalanşă cu 20 de minute înainte, că sufla vântul cu 120 km/h, apoi s-au întors în refugiul cabanei de la Moşuleasa. De atunci, nu mai ştie nimeni nimic. Ei au spus în ultimul mesaj că vor să ajungă la Viştea, spre vârful Moldoveanu. Ei doreau să urce pe vârful Moldoveanu: au mai încercat o dată, s-au întors şi urmau să reia urcuşul“, ne-a declarat Adrian Gabor, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

Majorat pe munte

Ocatvian, cel mai mic dintre turiştii dispăruţi, mărturisea în luna ianuarie că ar fi vrut să îşi facă majoratul pe munte, dar vremea rea l-a forţat să se întoarcă. ”Sinteza turei din Făgăraş: Deşi am plecat cu gândul de a urca pe Moldoveanu in locul unei petreceri de majorat vremea s-a dovedit a fi foarte capricioasã având parte de ploaie, lapoviţă, ninsoare si viscol din belşug. A, sa nu uităm de ceaţă, o nebuloasă densă şi întunecată de nu-ţi mai venea sa înaintezi un pas. Oricum, am încercat sa răzbim prin toata zapada si prin ceata in a doua zi insa ne-am oprit mai sus de Cabana Turnuri, la asa zisul „Zid al Morţii” (aprox.1900m) unde am fost forţaţi sa punem cortul. De dimineaţă am mai încercat încă o datã sa urcăm însă viscolul ne-a spulberat orice speranţe, asa ca am decis sa ne întoarcem neavând rost sa riscăm.  Cam astea ar fi, chiar daca nu am reusit sa-mi ating obiectivul a fost o tura „challenging” din care am avut foarte multe de învăţat şi mi-am promis ca o sa cuceresc vf. Moldoveanu pe timp de iarna cat de curând posibil.”, scria tânărul în luna ianuarie a acestui an.

Te-ar mai putea interesa și: