Cercetătorii au descoperit cea mai mare explozie din Univers. În urma lăsată de ea ar încăpea 15 galaxii Calea Lactee

Cercetătorii au descoperit cea mai mare explozie din Univers. Sursa foto: dailystar.co.uk

Cercetătorii au descoperit dovezi ale unei explozii uriaşe în spaţiu. Aceasta a fost de cinci ori mai mare decât cea mai mare explozie observată până acum, informează BBC. Energia imensă ar fi fost degajată de o uriaşă gaură neagră.

Cercetătorii au descoperit cea mai mare explozie din Univers

Cercetătorii au descoperit dovezi ale unei explozii uriaşe în spaţiu. Aceasta este cea mai mare explozie din Univers. Explozia a fost de cinci ori mai mare decât cea mai mare explozie observată până acum. Energia imensă ar fi foste degajată de o uriaşă gaură neagră.

Explozia a fost cauzată, potrivit oamenilor de ştiinţă, de o enormă gaură neagră, situată la 390 de milioane de ani lumină de Pământ. De asemenea, dagajarea imensă de energie a lăsat o urmă foarte mare în constelaţia Ophiuchus. Observările oamenilor de ştiinţă au fost publicate în revista The Astrophysical Journal.

În urma lăsată de explozie încap 15 galaxii Calea Lactee

Oamenii de ştiinţă observaseră de mai mult timp ceva straniu în constelaţia Ophiuchus. Ophiuchus este o agregare uriasă în care se regăsesc mii de galaxii individuale, amestecate cu materie neagră şi gaz.

Oamenii de ştiinţă au văzut cu ajutorul telescoapelor cu raze X o ciudată formă curbă la marginea Ophiuchus. Cercetătorii au ajuns la concluzia că aceasta ar fi fost, de fapt, peretele unei cavităţi făcute în gaz de emisiile provenind din centrul unei găuri negre.

Găurile negre înghit materie, dat totodată, în acelaşi timp, emană cantităţi de energie şi materie sub formă de jeturi. Iniţial, cercetătorii n-au crezut în descoperirea lor, cavitatea fiind atât de mare încât în ea ar încăpea 15 galaxii Cale Lactee înşiruite.

Astfel, orice explozie a găurii negre ar însemna o explozien inimaginabilă. energia creată în urma unei astfel de degajări ar fi fost de cinci ori mai mare decât MS 0735+74, numele celei mai mari explozii de până acum din Univers.

Cu toatea acestea, noul telescop pentru date al Murchison Widefield Array (MWA), Australia, şi Metrewave Radio Telescope (GMRT) din India o confirmă. Oamenii de ştiinţă din domeniul astronomiei au mai folosit în observaţiile lor şi Observatorul cu raze X NASA Chandra, precum şi pe cel al Agenției Spațiale Europene XMM-Newton.