Cea mai sănătoasă metodă de a pierde în greutate: Regimul fără sare

Claudiu Ilie   
în Stiri de ultima ora
04/03/2018, 23:43
Cea mai sănătoasă metodă de a pierde în greutate: Regimul fără sare

Ţinută în special de persoanele cu afecţiuni renale, dar şi de hipertensivi şi de cei care iau diverse medicamente pentru o perioadă, această dietă s-a dovedit întotdeauna eficientă, însă e bine să ştiţi de la început că trebuie să vă înarmaţi cu ceva răbdare, fiindcă, deşi pare uşor, veţi vedea că nu este atât de simplu să mâncaţi nesărat. Cine a ţinut acest regim chiar şi pentru câteva zile cunoaşte foarte bine acest aspect.

Apa nu mai e reţinută în organism

Sarea favorizează retenţia apei în organism şi, odată cu ea, apariţia celulitei. În acest context, o dietă fără sare vă poate ajuta să slăbiţi rapid, deoarece se elimină surplusul de apă din organism. Totodată, o dietă fără sare vă face să aveţi o inimă mai sănătoasă şi o tensiune arterială în limite normale. Dacă vă gândiţi că tot ce trebuie să faceţi este să nu puneţi sare în mâncarea preparată acasă, vi se poate părea simplu. Însă adevărata problemă vine abia când vă veţi găsi undeva la drum şi veţi dori să cumpăraţi ceva de ronţăit. Atunci veţi avea surpriza să constataţi că nu prea aveţi ce alege şi că, din start, trebuie să renunţaţi la o gamă variată de „ronţănele”, de la covrigi şi biscuiţi până la un simplu iaurt şi… chiar şi la pâine, care de obicei este foarte sărată. Aşa că nu vă rămâne decât să căutaţi pâine fără sare la o brutărie sau într-un supermarket (întrucât aceasta nu se găseşte la toate magazinele de cartier) şi să începeţi să consumaţi cât mai multe fructe. De altfel, acesta nu este deloc un lucru rău. În plus, fructele ajută digestia şi, spre deosebire de mâncarea pe care o veţi prepara acasă şi care-şi va pierde gustul obişnuit, acestea vor fi la fel ca de obicei.

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată? Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române! Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

Înlocuiţi-o cu piperul sau cu alte condimente

Odată cu începerea acestei diete veţi elimina automat din alimentaţie produsele procesate şi produsele semipreparate (şuncă presată, mezeluri). Acestea conţin cantităţi mari de sodiu şi vă sabotează planul de slăbire. De asemenea, pe lângă fructe, puteţi reîncepe să lărgiţi gama de legume din coşul zilnic de cumpărături. Faceţi o salată simplă, la care înlocuiţi sarea cu piperul sau cu alte condimente şi obţineţi un fel de mâncare rapid şi gustos. Veţi observa că, fără sare, carnea nu mai are acelaşi gust nici fiartă şi nici măcar la grătar, aşa că veţi consuma mai puţină. În schimb, puteţi mânca zilnic cereale cu lapte, doar să fiţi atenţi să citiţi cu grijă eticheta cerealelor, să nu conţină sare deloc sau cel puţin să nu fie prea multă.

Exemplu de meniu

De asemenea, pe parcursul regimului puteţi consuma ouă fierte, măsline nesărate sau brânză nesărată.

ATENŢIE: brânza topită şi caşcavalul conţin multă sare!

Iată o idee de meniu ce v-ar putea fi de folos. La micul dejun consumaţi un bol cu terci din cereale integrale sau ceai cu biscuiţi integrali, sau un ou fiert cu două felii de brânză nesărată şi ceva legume în funcţie de cât sunteţi de gurmanzi. Desigur că puteţi consuma şi biscuiţi cu dulceaţă de casă, spre exemplu, însă condiţia e să nu faceţi abuz de dulce pentru a compensa lipsa sării, fiindcă veţi cădea în extrema cealaltă, apoi şi eforturile dumneavoastră vor fi în zadar. La prânz puteţi consuma o porţie moderată de carne de pui cu o salată de le gume proaspete sau legume preparate la abur, sau conopidă la cuptor cu brânză nesărată (se fierbe conopida pe aragaz, se pune apoi în tavă, se rade deasupra brânză, se condimentează şi se dă la cuptor până prinde o crustă deasupra). Cina poate consta într-o supă-cremă de le gume, de ciuperci, dovlecei sau orice altceva doriţi. Pentru a varia meniul, puteţi prepara orez cu legume, mâncare de mazăre, legume la grătar sau tocăniţă de ciuperci. Între mese puteţi consuma oricât de multe fructe doriţi.

ATENŢIE. Dieta nu are efecte secundare: fiind recomandată de medici, se numără prin tre cele mai sănătoase metode de slăbit! 

Se pot da jos două kilograme în cinci zile

Cât priveşte durata acestui regim, nu există un termen-limită, pentru că, spre deosebire de alte diete, nu privează organismul de niciun nutrient esenţial. Prin urmare, pe de o parte, organismul va primi vitamine, minerale, antioxidanţi, enzime şi nutrienţi din alimentele pe care le consumaţi, iar, pe de altă parte, va elimina apa reţinută în ţesuturi, ceea ce înseamnă sănătate curată!

Spre exemplu, în cinci zile de regim s-au slăbit aproape două kilograme, însă depinde de metabolismul fiecărei persoane.

Şi nu uitaţi că, dacă vreţi să obţineţi rezultate rapide, este exclus să consumaţi sare în timpul dietei. Atunci când gătiţi folosiţi condimente pentru a da savoare mâncărurilor. Utilizaţi fără reţinere piper negru, turmeric, chimion, boabe de muştar şi ardei iute.
Condimentele au două avantaje majore: anihilează nevoia de a adăuga sare în mâncare şi conţin ingrediente active, care accelerează procesul de ardere a grăsimilor. Astfel, pe de o parte, pierdeţi surplusul de apă care vă îngraşă, iar, pe de altă parte, slăbiţi rapid datorită substanţelor din condimente. 

Închide ×