Cazul de la Odorheiul Secuiesc, „soluţionat”! Vezi ce a constatat Consiliul pentru Combaterea Discriminării VIDEO

Filon Stan   
în Hotnews
06/09/2017, 17:20
Cazul de la Odorheiul Secuiesc, „soluţionat”! Vezi ce a constatat Consiliul pentru Combaterea Discriminării VIDEO

Cazul din Odorheiul Secuiesc care a şocat întreaga ţară, când un român a spus că nu a fost servit la un magazin deoarece este român, nu este unul de discriminare etnică! Aşa a stabilit recent Consiliul pentru Combaterea Discriminării (CNCD).

CNCD susţine că nu se întrunesc elementele constitutive ale faptei de discriminare directă, dar recomandă agenţilor economici ca angajaţii care servesc clienţii să cunoască limba oficială la un nivel rezonabil. Click pe meci în aplicaţia de mai jos pentru detaliile complete: echipe de start, comentariul live, statistici, clasament în timp real! Click pe MECIURILE ZILEI pentru a vedea toate jocurile de azi

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată? Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române! Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

CNCD susţine că a fost vorba de o „testare”, adică un experiment care are ca scop constatarea unei discriminări la „faţa locului”, însă autorul testării „nu a respectat elementele etice ce ţin de corectitudinea probelor rezultate”, filmul nefiind redat în integralitatea sa, „fiind uşor de observat că este în mai multe momente tăiat şi prelucrat”. Totodată, autorul testării a omis să specifice faptul că, înainte de înregistrarea în cauză, a mai avut două dialoguri cu vânzătoarea, precizează sursa citată.

Cazul din Odorheiul Secuiesc, un simplu test

„Testarea constituie o modalitate de a cerceta comportamentul unor persoane, cum ar fi angajatorii, proprietarii care închiriază imobile sau cei care administrează cluburi şi restaurante, faţă de persoane care posedă anumite caracteristici pe baza cărora sunt trataţi mai puţin favorabil decât persoanele care nu posedă caracteristicile în cauză”, precizează CNCD.

În hotărâre se mai arată că nu a existat un tratament diferenţiat, toţi clienţii fiind trataţi în mod egal şi nefiind serviţi înainte de ora de deschidere, respectiv ora 10.00, şi că refuzul de a avea acces la serviciile punctului de lucru „nu a fost din cauza apartenenţei autorului testării la o naţionalitate sau din cauza limbii române, ci din cauza faptului că cererea a fost formulată înainte de începerea programului de lucru”.

Colegiul director al CNCD a mai constat şi faptul că „prin publicarea filmului testării s-a generat în societate o instigare la ură pe criteriul apartenenţei etnice, săvârşită prin răspândirea unor informaţii incomplete sau false”.

În ceea ce priveşte amenda aplicată supermarketului de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Colegiul a constatat că „ANPC nu s-a pronunţat pe existenţa unei posibile fapte de discriminare, ci a sancţionat doar comportamentul vânzătoarei, fără o cercetare a tuturor circumstanţelor în care a avut loc incidentul”.

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×