Cauţi o SLUJBĂ? Ce NU trebuie să postezi pe Facebook sau Linkedin ca să îţi CREASCĂ ŞANSELE pentru un job

Ionuţ Cataramă  
înHotnews
10/08/2015, 08:48
Cauţi o SLUJBĂ? Ce NU trebuie să postezi pe Facebook sau Linkedin ca să îţi CREASCĂ ŞANSELE pentru un job

Retelele de socializare au devenit mai nou locul in care specialistii in resurse umane din Romania cauta angajati. Acestia stau conectati in special la Facebook sau Linkedin si incearca sa gaseasca cei mai buni candidati.

In aceste conditii, conteaza foarte mult cum se prezinta online cei care ar dori sa se angajeze. Asa ca, mare grija la ce postati pe profilul dumneavoastra: din cauza unei poze de la o petrecere, puteti rata un loc bun de munca.

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată?Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române!Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

Dupa cateva esecuri in a gasi un loc de munca, Ioan Poclitaru si-a facut un profil pe Linkedin si pe Facebook. A specificat ca e in cautarea unui loc de munca si s-a inscris in mai multe grupuri de pe Facebook. N-a asteptat mult pana cand a fost invitat la interviuri.

Ioan Poclitaru, angajat: „Am primit in mod regulat informatii despre joburi, chiar imi cautam un loc de munca. Am fost chemat la 30 la suta din joburile pentru care am aplicat.”

Intram intr-o companie de resurse umane aflata in permanenta cautare de angajati pentru diferite companii din Romania. Acum are nevoie IT-isti, dar si de vorbitori de limbi straine. Pe cele mai multe calculatoare gasim deschise pagini de Facebook si Linkedin.

Andra Vasile, recrutor: „Ca sa fii un recruter de succes, ai nevoie de originalitate, inventivitate, ca sa te duci in intampinarea candidatului si sa-i atragi pe joburile care ai nevoie. Folosim Linkedin, Facebook.”

Cu alte cuvinte, in lumea in care avem mii de prieteni virtuali pe care nu i-am vazut niciodata, chiar si locurile de munca se gasesc mai usor pe retelele de socializare. Este adevarat, exista si pasul doi, un interviu fata in fata cu angajatorul. Dar ca sa ajungeti pana acolo, ar fi cazul sa va revizuiti profilul public.

Potrivit specialistilor in Resurse Umane, noua din zece companii cauta informatii despre noii angajati pe retelele de socializare. Asa ca aveti grija ce postati pe Facebook. Evitati pozele de la petreceri si incercati sa scrieti cat mai corect din punct de vedere gramatical.

Andra Vasile, recrutor: „Modul in care scrie poate fi un criteriu bun. Se poate lua in considerare cand vorbim de joburi de PR, de marketing.”

Un alt sfat de la recrutori: experienta profesionala trebuie sa fie completata la zi pe retelele de socializare. De asemenea, va puteti abona la diferite grupuri specializate pe meserii.

Sursa: stirileprotv.ro

Te-ar mai putea interesa și:
    Închide ×