Stadiul șantierelor arată că, în 2019, în țara noastră se vor inaugura abia câteva capete de autostradă, însă politicienii sunt pozitivi. Președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu anunță totuși să ne așteptăm din punct de vedere al dezvoltării rețelei de drumuri.
De altfel, nici banii nu ar fi mulți. De exemplu, pentru Autostrada A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș, proiectul de buget credite bugetare are o valoare de 9 milioane de lei, bani din care nu se poate face nici măcar un kilometru de autostradă, și credite de angajament în valoare de 37 milioane de lei.
Buget 2019. Suma prevăzută pentru acest an: 9 milioane de lei și aproape 2 milioane de euro
Așadar, din suma prevăzută pe acest an, 9 milioane de lei și aproape 2 milioane de euro, s-ar putea construi aproximativ 200 de metri de autostradă. La finalul lunii noiembrie 2018, președintele Klaus Iohannis a promulgat, în ședința publică, legea care prevede construirea Autostrăzii Unirii. De la premiera desfășurată la Palatul Cotroceni au lipsit însă social-democrații, deși se numără printre semnatarii legii și au votat în favoarea ei.
Astfel, liderul statului a profitat de ocazie pentru a lansa noi critici la adresa Guvernului României. Acesta a avertizat Executivul că este cu ochii pe el pentru a se asigura că autostrada va fi construită. „Este trist că a fost nevoie de o lege pentru ca Guvernul să fie obligat să facă pași concreți. A nu realiza această autostradă înseamnă a încălca legea, așadar avertizez Guvernul că în bugetul pentru anul viitor trebuie să se regăsească fonduri alocate pentru Autostrada Unirii”, a spus Iohannis.
Comunicatul celor trei asociații:
„Construcția Bugetului Național pe anul 2019, anunțat astăzi, confirmă temerile repetate public de către asociațiile civice ce luptă pentru realizarea de infrastructură mare în regiune: ignoră cu desăvârșire o urgență regională și națională, Autostrada A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- 301 rotiri gratuite la 20 Dazzling Hot, fără depunere pe Superbet
Alocarea bugetară pentru acest proiect este zero.
Masterplanul General de Transport al României (MPGTR) și Legea privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Unirii, Iaşi-Târgu Mureş, ultima adoptată la sfârșitul anului trecut în urma unui lung șir de proteste publice, acțiuni de stradă și presiuni ale societății civile din Moldova, nu au contat absolut deloc în structura bugetară pentru anul în curs.
Guvernul Dăncilă-Dragnea-Vâlcov a ales să continue apăsat șirul de gesturi sfidătoare la adresa a peste patru milioane de români, locuitori ai regiunii, care consideră conexiunea urgentă cu Vestul ca fiind condiția esențială pentru anularea subdezvoltării.
Lipsa alocării bugetare amână pe termen nedefinit sau chiar anulează șansa Moldovei – o zonă cu rată de emigrare de 25%, în pericol major de colaps demografic – de a-și regăsi drumul spre bunăstare.
Această acțiune a Guvernului Dăncilă-Dragnea-Vâlcov, inconștientă și umilitoare, este pe deplin antinațională și poate genera grave dezechilibre sociale.
Asociațiile ce promovează construirea de autostrăzi în Moldova protestează împotriva actualei construcții bugetare și cere imperativ amendarea actualului proiect și alocarea resurselor financiare necesare pentru pornirea lucrărilor.
Construirea urgentă a Autostrăzii A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș este categoric și fără tăgadă o problemă de siguranță națională!”.