În contextul în care traficul din București este un coșmar, mijloacele de transport în comun de la suprafață devin adevărate capcane pentru nervii bucureștenilor. Astfel, metroul a ajuns cea mai convenabilă metodă pentru locuitorii din capitală de a se deplasa.
Cu toate acestea, și mijlocul de transport din subteran este la rândul său suprasolicitat. Anumite stații au avut un număr imens de călători, în special stația Aurel Vlaicu, care a devenit astfel cea mai ocupată din Capitală.
Aurel Vlaicu este stația de metrou cu cel mai mare trafic din București
Potrivit unei analize a companiei imobiliare Crosspoint, citată de Agerpres, cea mai aglomerată stație de metrou este Aurel Vlaicu, care a adunat 8,1 milioane de călătorii, în creștere cu 46% față de 2014.
Creșterea se datorează numărului de clădiri de birouri din zonă, acolo unde lcrează peste 120.000 de persoane. În urmă cu cinci ani, Aurel Vlaicu se afla numai pe locul opt în topul celor mai ocupate stații de metrou din București.
Pe locul doi, în spatele Aurel Vlaicu, se află Piața Sudului. Pe următoarele poziții sunt Piața Universității și Piața Unirii. În 2014, Piața Sudului reprezenta cea mai aglomerată stație, urmată de Unirii și Obor.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Câștigăm 5.000 de lei cu SuperLiga! Biletul etapei 17
Traficul de metrou a crescut în București cu 4%
Deși numărul de birouri aproape că s-a dublat în ultimii 6 ani în București și s-a ajuns la peste 3 milioane de metri pătraţi în care lucrează aproximativ 350.000 de angajaţi, numărul de călătorii cu metroul nu a înregistrat o creştere semnificativă.
Astfel, traficul de călători în staţiile de metrou din Bucureşti a crescut cu doar 3% din 2014 până în 2019, de la 173 milioane la 177 milioane de călătorii. La fel ca în anii anteriori, magistrala M2 care leagă sudul de nordul Bucureştiului continuă să fie cea mai tranzitată, însă numărul călătoriilor pe această magistrală a scăzut cu 7% în ultimii 6 ani. Singura magistrala care a înregistrat o creştere a traficului de călători este M4, după inaugurarea, în 2017, a staţiilor Laminorului şi Străuleşti.
Dacă în nordul şi vestul Bucureştiului creşterea numărului de călători este în primul rând o consecinţă a dezvoltării proiectelor de birouri, în sudul Capitalei creşterea traficului este cauzată de numărul record de proiecte rezidenţiale noi cu preţuri reduse, în special în Apărătorii Patriei și suburbia Popești Vest (Popești-Leordeni).