ANAF vrea să execute silit CNAIR (compania națională de drumuri) pentru daunele de peste 500 de milioane de euro înregistrate în dosarul Bechtel.
ANAF cere executarea silită a CNAIR. Prejudiciu de 525 de milioane de euro
Fiscul vrea să recupereze cele 526 de milioane de euro, pagubă cu care statul român s-a ales din contractul cu firma Bechtel atribuit construirii autostrăzii Transilvania.
Acesta fusese reziliat acum 6 ani, iar CNAIR ar putea răspunde pentru această gaură, luând în calcul inclusiv intrarea în insolvență, titrează g4media.ro.
Ce se arată în raportul Fiscului
Jumătate din bugetul pe 2019 ar putea fi plătit de șefii de la Drumuri, cei de la ANAF reușind să recupereze deocamdată 170 de milioane din total. Fiscul suspendase în vara acestui an executarea silită a companiei, fostă CNADNR.
Cei de la CNAIR consideră drept abuzivă măsura ANAF și vor lupta în instanță pentru a dovedi acest lucru.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Plouă cu bonusuri la Betano: 50 lei pariu gratuit, 100+400 rotiri gratuite și bonus de bun venit 100% până la 500 lei
Prejudiciul estimat de autoritățile fiscale ajunge mai exacr la 525.891.999 de euro, adică echivalentul a 2.368.932 lei la cursul euro-leu de 4,5 lei, data la care s-a calculat paguba (21 octombrie 2016).
Decizia de executare silită vine după o decizie favorabilă dată de judecătorii de la Înalta Curte de Casație și Justiție. Procedura fusese suspendată până pe 20 decembrie, iar situația rămâne așadar incertă deocamdată.
„Valoarea rotală efectiv plătită către Antreprenor la data încetării contractului a fost de aproximativ 1.469.916.600 euro, reprezentând 65,4% din valoarea inițială a contractului, în condițiile în care erau finalizați și dață în folosință doar 52 km (secțiunea 2b) reprezentând 12,53% din lungimea totală a Autostrăzii, iar pe o distanță de 60,5 km (Secțiunea 3c), reprezentând 15,7% din lungimea totală a Autostrăzii, lucrările de construcție au fost doar începute”, mai transmite ANAF.