ANAF vrea să execute silit CNAIR pentru daunele de sute de milioane de euro din dosarul Bechtel

Dan Suta   
în Stiri de ultima ora
19/12/2019, 11:55
ANAF vrea să execute silit CNAIR pentru daunele de sute de milioane de euro din dosarul Bechtel
ANAF cere executarea silită a CNAIR pentru o pagubă de 525 de milioane de euro. Sursa foto: hepta.ro

ANAF vrea să execute silit CNAIR (compania națională de drumuri) pentru daunele de peste 500 de milioane de euro înregistrate în dosarul Bechtel.

ANAF cere executarea silită a CNAIR. Prejudiciu de 525 de milioane de euro

Fiscul vrea să recupereze cele 526 de milioane de euro, pagubă cu care statul român s-a ales din contractul cu firma Bechtel atribuit construirii autostrăzii Transilvania.

Acesta fusese reziliat acum 6 ani, iar CNAIR ar putea răspunde pentru această gaură, luând în calcul inclusiv intrarea în insolvență, titrează g4media.ro.

Ce se arată în raportul Fiscului

Jumătate din bugetul pe 2019 ar putea fi plătit de șefii de la Drumuri, cei de la ANAF reușind să recupereze deocamdată 170 de milioane din total. Fiscul suspendase în vara acestui an executarea silită a companiei, fostă CNADNR.

Cei de la CNAIR consideră drept abuzivă măsura ANAF și vor lupta în instanță pentru a dovedi acest lucru.

Prejudiciul estimat de autoritățile fiscale ajunge mai exacr la 525.891.999 de euro, adică echivalentul a 2.368.932 lei la cursul euro-leu de 4,5 lei, data la care s-a calculat paguba (21 octombrie 2016).

Decizia de executare silită vine după o decizie favorabilă dată de judecătorii de la Înalta Curte de Casație și Justiție. Procedura fusese suspendată până pe 20 decembrie, iar situația rămâne așadar incertă deocamdată.

„În conformitate cu Contractul încheiat în anul 2003, valoarea totală care urma să fie plătită către antreprenor pentru realizarea a 415 kilometri de autostradă era în cuantum de 2,247.500.000 euro”, se arată în raportul ANAF.

„Valoarea rotală efectiv plătită către Antreprenor la data încetării contractului a fost de aproximativ 1.469.916.600 euro, reprezentând 65,4% din valoarea inițială a contractului, în condițiile în care erau finalizați și dață în folosință doar 52 km (secțiunea 2b) reprezentând 12,53% din lungimea totală a Autostrăzii, iar pe o distanță de 60,5 km (Secțiunea 3c), reprezentând 15,7% din lungimea totală a Autostrăzii, lucrările de construcție au fost doar începute”, mai transmite ANAF.

 

Te-ar mai putea interesa și:
Închide ×