Directorul Companiei Aeroporturi Bucureşti, Bogdan Mîndrescu, a demisionat, joi, din funcţie, potrivit România TV. Decizia vine după ce Corpul de Control al Premierului a descoperit nereguli grave în cadrul companiei.
În vârstă de 28 de ani, Mîndrescu a fost numit la conducerea companiei în aprilie 2017. Corpul de control al premierului a descoperit o serie de nereguli la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, printre care lipsa investiţiilor, falsuri în înscrisuri şi remunerări ilegale, potrivit documentelor publicate de site-ul aviation-headlines.ro. Controlul a avut loc la sediul CNAB din Otopeni, iar perioada verificată a fost 1 ianuarie 2013 – 15 octombrie 2017, potrivit documentelor publicate. Raportul a fost finalizat în 20 octombrie 2017.
Directorul Aeroporturi si-a dat demisia! Nereguli grave descoperite!
În perioada 19 aprilie 2013 – 29 mai 2014, cei patru administratori neexecutivi ai Consiliului de administraţie ai CNAB au încasat, în calitate de membri ai celor două comitete consultative, o sumă netă de 138.808 lei doar prin simpla calitate de membru, fără ca acordarea acestei remuneraţii să fie condiţionată de desfăşurarea unei activităţi şi fără a întocmi rapoarte periodice de activitate, potrivit documentelor prezentate.
În plus, verificările au indicat acordarea membrilor consiliului de administraţie a unei remuneraţii cu 212.718 lei mai mari decât limita legală, în perioada 1 iulie 2013 – 31 mai 2014, sumă care poate constitui o posibilă pagubă, potrivit documentelor publicate. În aceeaşi perioadă, ar fi fost acordată directorului general Radu Liviu o remuneraţie mai mare cu 396.561 lei mai mare decât limita legală.
- Cum arăta Corina Caragea la primul jurnal din carieră la Pro TV. Au trecut 17 ani de atunci
- Cum a ajuns Mircea Bravo un vlogger de succes. E surprinzător ce studii are
- Oana Roman se apără după ce a fost acuzată că a cerut produse gratis de la Cristina Bâtlan: „Îmi permit să-i cer ce vreau eu”
- De ce a lipsit Mario Fresh la festivitatea de absolvire a Alexiei Eram. Ce mesaj i-a transmis artistul
- Ia-ți prima de meci de la MaxBet! Bonus de bun venit 3 în 1: 1000 lei sport + 444 rotiri gratuite + 50 lei la loterii
Raportul a indicat probleme în ceea ce priveşte starea pistelor de decolare-aterizare. În perioada 2011-2016, au fost efectuate reparaţii curente, lucrări ce au fost realizate cu sincope. În cazul pistei de aterizare numărul 2 a aeroportului Henri Coandă, potrivit unei expertize tehnice elaborate în septembrie 2013, calificativul stării de degradare pentru tronsonul 1 (0 – 350 metri) a fost ”bun”, pentru tronsonul 2 (350 – 950 metri) a fost ”satisfăcător”, iar pentru tronsonul 3 (950 – 3.500 metri) a fost ”foarte bun”.
Potrivit raportelor de urmărire specială elaborate în perioada aprilie-iunie 2014, calificativele au fost semnificativ mai slabe: pentru tronsonul 1 a fost ”satisfăcător”, pentru tronsonul 2 a fost ”rău” şi pentru tronsonul 3 a fost ”bun”.