Comisarul european pentru dezvoltare Corina Crețu susține faptul că Bruxelles-ul nu este de acord cu o linie de metrou subterană până la Aeroportul Otopeni, așa cum își dorește România, motivul fiind legat de costurile ridicate pentru un astfel de proiect. În schimb, membrii Comisiei Europene propun un metrou suprateran, Magistrala M6 urmând să fie extinsă de la Gara de Nord la Ikea (stația Tokyo). În acest fel s-ar economisi 200 de milioane de euro.
Comisia Europeană a primit pe 29 decembrie 2018 un proiect cu referire la partea a doua a liniei de metrou Berceni-Pipera (Magistrala 6). Tronsonul urmează să fie aprobat în luna ianuarie, membrii Comisiei analizând în această perioadă posibilitățile de realizare a liniei de metrou de la Gara de Nord până la Ikea (stația Tokyo). Singurul aspect care îi nemulțumește pe oficialii de la Bruxelles este intenția României de a contstrui o linie de metrou subterană care să lege Bucureștiul de Aeroportul Otopeni și care ar costa cu 200 de milioane mai mult decât una supraterană.
Corina Crețu nu vrea metrou subteran până la Aeroportul Otopeni
„Din punctul nostru de vedere, nu se justifică propunerea Guvernului privind realizarea unui metrou subteran. Noi am propus suprateran, pentru că este vorba de peste 200 de milioane de euro pe care le-am putea economisi dacă am merge suprateran, mai ales că de la Băneasa la Otopeni nu este o zonă intens populată sau care ar crea mari probleme”, a declarat Corina Crețu pentru postul de televiziune Digi24.
„Am înțeles că Guvernul României a găsit deja un partener în Japonia de a face restul, de la Ikea, stația Tokyo, până la aeroport. Deci avem în evaluare linia de metrou 6, dar aceasta se va aproba parțial, îmbunătățirea de transport pe linia 2 de metrou, Centura Bucureștiului, un proiect de reabilitare a zonei de coastă și încă trei proiecte de infrastructură de apă și unul de cadastru, care chiar luni cred că va fi deja semnat”, a mai spus comisarul european.